پرداخت ۴۵ میلیارد تومان حق سنوات پاکبانان و کارگران شهرداری مشهد

معاون خدمات شهری شهردار مشهد گفت: امسال برای نخستین بار در بین کلانشهرهای کشور با مساعدت شورای شهر ۴۵ میلیارد تومان حق سنوات پاکبانان و کارگران در حال پرداخت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی یعقوبی در یکصد و بیست و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد، اظهار کرد: نیروهای خدمات شهری در تمام مناسبت‌ها و ایام پیک سال فعال هستند تا خدمات مطلوب را به شهروندان ارائه کنند، از این رو برای تأمین رفاهیات و کمک به مزایای این افراد لایحه‌ای تنظیم شده تا کمک‌های مستمری برای پاکبانان که در معرض آلودگی‌ها قرار دارند، داشته باشیم.

وی با بیان اینکه معاینه‌های ادواری پاکبانان مشهد با هماهنگی مرکز پزشکی شهرداری انجام می‌شود، افزود: یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پاداش به مناسبت‌هایی همچون ایام الله دهه فجر، شب بلدا، میلاد حضرت زهرا (س) و میلاد حضرت علی (ع) به ۱۰ هزار کارگر فضای سبز پرداخت شده است.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد خاطرنشان کرد: تا پایان امسال یک میلیون تومان پاداش مازاد بر عیدی به کارگران خدمات شهری مشهد پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به تدابیر برنامه‌ریزی شده برای نوروز ۱۴۰۰، تصریح کرد: زیباسازی منظر شبانه شهر مشهد به عنوان پایتخت معنوی ایران اسلامی، همواره یکی از مهمترین اولویت‌های مدیریت شهری بوده و تلاش شده با اجرای طرح‌های متنوع و استفاده از تکنولوژی‌های به‌روز و با مصرف بهینه انرژی، منظر شبانه زیبایی در شهر امام رئوف ایجاد شود.

یعقوبی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۲۳۱ هزار متر طول ریسه نوری در سطح شهر مشهد نصب شده است، افزود: از این میزان بیش از ۶۰ هزار متر طول ریسه بندی، تنها در استقبال از بهار ۱۴۰۰ (بهمن و اسفندماه ۹۹) اجرا شده است، که ۲۶ درصد کل میزان ریسه‌های نوری شهر مشهد را شامل می‌شود.

وی از کاشت ۱۷ میلیون گل به وسعت ۱۹ هکتار در شهر در آستانه نوروز خبر داد و گفت: سال گذشته ۵۵ درصد از این گل‌ها توسط تولیدکنندگان بومی تأمین شد و امسال این رقم به بیش از ۹۴ درصد رسیده و ۱۵۰ نیروی کارگری برای تولید گل‌ها به کار گیری شده‌اند.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد با بیان اینکه سطح گل کاری‌های امسال ۱.۵ هکتار بیشتر از سال گذشته است، افزود: ۱۵ میلیون گل در طرح‌های متنوع در بیش از ۹۰۰ لکه گل‌کاری استفاده می‌شود

وی ادامه داد: خدمات شهری مشهد در شرایط عادی ۳۶۰۰ نیروی پیمانکاری فضای سبز دارد و یک هزار و ۶۰۰ نفر کارگر روز مزد نیز برای گل‌کاری بکارگیری شده‌اند.

یعقوبی با بیان اینکه بالغ ۲۲۰ تن رنگ برای رنگ آمیزی جداول شهر در اختیار مناطق شهرداری قرار گرفته است، گفت: دو میلیون و ۳۰۰ هزار متر طول در معابر اصلی و فرعی رنگ‌آمیزی می‌شود تا شاهد نازیبایی‌ها در شهر نباشیم.

وی با اشاره به آذین بندی‌های شهر در کنار زیباسازی‌ها و اضافه شدن المان‌های فرهنگی، تصریح کرد: ۶۰ هزار رشته لامپ کم مصرف با طیف رنگی بالا در ۵۰ نقطه شهر با طرح‌های ویژه و هوشمند اجرا می‌شود تا جلوه خاصی به سطح شهر دهد.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد با تاکید بر توجه ویژه به زیباسازی ورودی‌های شهر مشهد، گفت: ریسه بندی محورهای منتهی به حرم با استفاده از المان‌های مناسبتی انجام می‌شود و ۶۵ هزار شعله لامپ با ۲۰۰ پایه روشنایی در این ریسه بندی‌ها استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه فضا آرایی شهر مشهد در قالب المان‌ها، باغچه‌های گل و فلاورباکس ها (در مکان‌هایی که امکان کاشت وجود ندارد) انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: استفاده از ۱۷ هزار فلاورباکس به زیبایی‌های شهر مشهد در ایام نوروز می‌افزاید.

کد خبر 479933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 14
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جلیل شنگرفپور IR ۰۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
    2 1
    خدا نگهداررت باشه ممنون از شما به کارگرا خدمت میکنی خودم هم سرکراگر شهرداری هستم ممنون
  • داوودرشته دراز IR ۰۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    2 0
    متاسفانه از بی تدبیری حالا یا شهرداری یا پیمانکارم به بنده این مبلغ یکو چهارصد واریز نشدوهیچکسم پاسخگونیست
  • علی IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    5 0
    خسته نباشید.واسه چی حق سنوات پاکبانان منطقه ۶رونمیدن ازهمه مناطق روواریزکردن
    • علی IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
      3 0
      ماتاکی بایدمنتظرباشیم که سنوات برامون بریزن ؟اصلا میریزن برامون کجاباید بریم بپرسیم
  • IR ۰۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    3 0
    سلام چرا سنوات کارگران شهرداری واریز میکنی مهمون
  • حسین ارگنجی IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
    3 0
    چرا حق سنوات کارگران کوهسنگی پرداخت نمیشود ممنون
  • علی IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    0 0
    چرا بایددرختان وفضای سبزکناره خیابانهاوبلوارها توسط پاکبانان تمیزشود،مگرکارگران فضای سبز وظیفه نظافت باغچه هاروانجام نمیدن؟
  • جواد IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    0 0
    از تولد حضرت فاطمه ۵۰۰ واریز کردن تا الان هیچ خبری از عیدی اعیاد شعبانیه وتولد حضرت علی خبری نیست در حق ما پاکبانان ظلم نکنید ما از جانمان مایع میذاریم درسرما وگرما