شهروندان برای جمع‌آوری پسماندهای حجیم با ۱۳۷ تماس بگیرند

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: چنانچه شهروندان نیاز به جا به جایی اقلام حجیم از جمله موکت، فرش، مبل مستعمل و کمد دارند، می‌توانند با سامانه ۱۳۷ شهرداری تماس بگیرند تا نیروهای سازمان با مراجعه به آدرس ثبت شده نسبت به جمع آوری اقلام اقدام کنند.

رحیم محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از زیبایی‌های اسفندماه موضوع خانه تکانی شهروندان برای پاکیزه کردن محیط زندگی است.

وی با بیان اینکه در فرایند انجام خانه تکانی، شهروندان اقلامی که در منزل قابل استفاده نیست را از منزل خارج می‌کنند که برای جلوگیری از نازیبا شدن چهره شهر طرح ویژه‌ای توسط سازمان مدیریت پسماند اجرا می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به جزئیات این طرح، خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده، اقلام حجیم توسط اکیپ‌های ویژه از درب منازل جمع‌آوری خواهد شد، بنابراین چنانچه شهروندان نیاز به جا به جایی اقلام حجیم از جمله موکت، فرش، مبل مستعمل و کمد دارند، می‌توانند با سامانه ۱۳۷ شهرداری تماس بگیرند تا نیروهای سازمان به آدرس ثبت شده مراجعه و نسبت به جمع آوری اقلام اقدام کنند.

وی تصریح کرد: اگر اقلام قابل جا به جا شدن باشد، شهروندان می‌توانند به ایستگاه‌های ثابت جمع آوری پسماند مراجعه و آنها را تحویل دهند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان تاکید کرد: شهروندان باید به خاطر حفظ زیبایی بصری شهر و بهداشت محیط زیست شهری از رها کردن هرگونه پسماند حجیم در معابر شهری خودداری کنند و جمع آوری این پسماندها را تنها از طریق اعلام آدرس به سامانه ۱۳۷ پیگیری کنند.

وی در خصوص تحویل پسماندهای الکترونیک به ایستگاه‌های بازیافت افزود: ایستگاه‌های بازیافت مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان پسماندهای الکترونیکی شامل انواع وسایل برقی خراب شده و فرسوده، بردهای الکترونیکی، اجزای رایانه، سیم‌ها و تلفن‌های همراه بدون استفاده را از شهروندان دریافت کرده و همانند دیگر پسماندهای دریافتی در ایستگاه‌ها ما به ازای آن به شهروندان از محصولات موجود در ایستگاه اهدا می‌کنند.

محمدی اظهار امیدواری کرد با رعایت این نکات در آستانه بهار طبیعت، همچون گذشته شهری زیبا و زیست‌پذیر داشته باشیم.

کد خبر 479910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.