تناسب میان بودجه جاری و عمرانی زرین‌شهر

عضو شورای اسلامی زرین شهر گفت: بخش قابل توجهی از بودجه شهرداری به مباحث جاری اختصاص می‌یابد اما در میزان تخصیص اعتبارات عمرانی و جاری در بودجه ۱۴۰۰ تناسب قابل قبولی را شاهد هستیم.

حجت الاسلام مجید سبکتکین در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تصویب بودجه ۱۴۰۰ شهرداری زرین شهر اظهار کرد: شورای شهر بودجه سالانه شهرداری، شامل درآمدها و هزینه‌های اداره شهر را تصویب می‌کند و به موجب قانون موظف است در تصویب بودجه و نظارت بر اجرای آن صرفه و صلاح شهر و شهروندان را رعایت کند.

وی افزود: با توجه به فعالیت نیروی انسانی که در شهرداری زرین شهر فعال هستند بخش قابل توجهی از بودجه به مباحث جاری اختصاص می‌یابد اما در میزان تخصیص اعتبارات عمرانی و جاری در بودجه ۱۴۰۰ تناسب قابل قبولی را شاهد هستیم.

عضو شورای اسلامی زرین شهر تصریح کرد: برخی پروژه‌های نیمه تمام شهرداری زرین شهر از گذشته به دوره پنجم مدیریت شهری به ارث رسیده و به دلایل مختلف مدیریت و برنامه‌ریزی درخصوص اتمام این پروژه‌ها بسیار دشوار بوده و قطعاً دستیابی به درآمد پایدار و ایجاد تحول اقتصادی لازمه بهره برداری از این پروژه‌ها است.

وی با بیان اینکه درخصوص وضعیت پروژه‌هایی چون شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر و پارک سوار نگرانی‌هایی وجود دارد، ادامه داد: در سال‌های گذشته تدابیر متعددی در راستای راه اندازی شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر و اعلام بار در این مجموعه اتخاذ شد اما امروز زمزمه صدور بارنامه مجازی فعالیت این مجموعه را تحت تأثیر قرارداده و باید در این خصوص چاره اندیشی شود.

سبکتکین ادامه داد: اجرایی کردن احداث بارانداز و حضور شرکت‌هایی باربری که در شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر زمین خریداری کرده‌اند می‌تواند دغدغه شهروندان را در خصوص راه اندازی تمام قد این مجموعه کاهش دهد از این رو انتظار می‌رود این مهم در دستور کار قرار گیرد.

وی اضافه کرد: شهرک مشاغل شهری یکی از پروژه‌هایی است که تأمین زیرساخت‌های آن مطالبات بسیاری را از سوی اصناف به همراه داشت و یکی از اقدامات خوب انجام شده در این دوره بهره برداری و تأمین زیرساخت‌های لازم در این پروژه بوده است. از این رو باید تلاش کرد کسبه را برای اخذ پروانه و آغاز ساخت و ساز در این مجموعه تشویق کرد تا راه اندازی شود و شاهد انتقال مشاغل مزاحم شهری به این شهرک باشیم.

عضو شورای اسلامی زرین شهر اضافه کرد: چنانچه مسائل و مشکلات پیش روی اراضی چرخاب و غرب دانشگاه پیام نور زرین شهر حل شود می‌توان به آینده شهر و رونق اقتصادی خطه طلایی ایران امیدوارتر بود.

وی خاطرنشان کرد: امروز شرایط سختی برای اداره شهر داریم و قطعاً اجرای پروژه‌هایی چون احداث خیابان‌های جدید شهر که نیازمند تملک است را باید به گونه‌ای انجام داد که بار مضاعفی به اتمام پروژه‌های نیمه تمام وارد نکند.

سبکتکین تاکید کرد: امیدواریم در فرصت باقی مانده با تدبیر و درایت اتخاذ شده این شرایط سخت را پشت سر بگذاریم و پروژه‌ها با حرکت جهادی و جرأت مدیریت شهری به نتیجه برسد.

کد خبر 479878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.