سرانه فضای سبز هر شهروند در زرین شهر دو برابر استاندارد کشور است

شهردار زرین شهر گفت: زرین شهر دارای ۱۵۰ هکتار عرصه فضای سبز شهری است که با توجه به اجرای برنامه‌های مختلف در حوزه توسعه و نگهداشت فضای سبز شهری خطه طلایی ایران در سال ۹۷ به عنوان شهر سبز کشور انتخاب و از سوی سازمان محیط زیست مورد تجلیل قرار گرفت.

میثم محمدی در حاشیه آئین کاشت نهال در محله قلعه قاسم در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به نگاه ویژه شهرداری به توزیع عادلانه خدمات در محلات مختلف شهر، اظهار کرد: در دوره پنجم مدیریت شهری در مسیر ارتقای کیفیت محیط شهری، بهبود شرایط زیست و همچنین تقویت فضای اندیشه و تعامل با شهروندان گام برداشتیم تا با احیا و افزایش اعتماد شهروندان بستر توسعه در محلات مختلف را فراهم کرده و موجب افزایش رضایتمندی شهروندان شود.

وی با اشاره به لزوم پرداختن به محلات کمتر برخوردار شهر، افزود: یکی از مسائل و مشکلات اساسی که محلات دارای بافت ناکارآمد شهری با آن مواجه هستند کمبود خدمات محله‌ای است که منجر به تنزل کیفیت سکونت در این محلات می‌شود از این رو محله قلعه قاسم به عنوان محله هدف بازآفرینی شهری انتخاب شد.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: انتخاب محله قلعه قاسم به عنوان محله هدف بازآفرینی و اجرایی شدن سیاست‌های اتخاذ شده قطعاً سبب ارتقای کیفیت زندگی، تقویت هویت محله و افزایش حس تعلق ساکنان به آن خواهد شد از طرفی شهرداری به دنبال توزیع عادلانه خدمات و تقویت سرزندگی و شادابی شهروندان ساکن در این محله بوده و بر همین اساس احداث پارک محله‌ای قلعه قاسم با مساحت چهار هزار متر مربع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: انتخاب محله قلعه قاسم و پارک محله‌ای آن برای غرس نهال نیز با هدف افزایش میزان سرانه فضای سبز و تشویق نسل جوان ساکن در این محله به حفظ و حراست از فضای سبز شهری بوده که با اجرای این مهم شاهد حضور پرشور نسل جوان در این برنامه بودیم.

محمدی با بیان اینکه سرانه فضای سبز هر شهروند در زرین شهر دو برابر استاندارد کشور است، گفت: زرین شهر دارای ۱۵۰ هکتار عرصه فضای سبز شهری است که با توجه به اجرای برنامه‌های مختلف در حوزه توسعه و نگهداشت فضای سبز شهری خطه طلایی ایران در سال ۹۷ به عنوان شهر سبز کشور انتخاب و از سوی سازمان محیط زیست مورد تجلیل قرار گرفت.

وی با بیان اینکه با توجه به وضعیت بارش‌ها فضای سبز شهر همچنان در معرض تنش کم‌آبی قرار دارد، عنوان کرد: شهرداری در تلاش بوده تدابیر لازم را برای مقابله با تنش‌های پیش‌روی فضای سبز شهر اتخاذ کند از این رو با اجرای طرح‌های مختلف در سال‌های اخیر از جمله تغییر گونه‌های گیاهی به گونه‌های مقاوم به کم آبی و توسعه شبکه آبیاری قطره‌ای آمادگی لازم را برای جلوگیری از تنش‌های آبی وجود دارد.

کد خبر 479874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.