بودجه شهرداری زرین‌شهر تصویب شد

رئیس شورای اسلامی زرین شهر گفت: بودجه ۱۴۰۰ شهردار زرین شهر پس از برگزاری چهار جلسه علنی و چندین جلسه غیر علنی با حضور کارشناسان و معاونت‌های شهرداری با افزایش ۴۰ میلیارد ریالی به تأیید نهایی شورای اسلامی زرین شهر رسید و لایحه بودجه ۶۶۰ میلیارد ریالی شهرداری به ۷۰۰ میلیارد ریال افزایش پیدا کرد.

احمد احمدیان در حاشیه جلسه ابلاغ بودجه ۱۴۰۰ شهرداری زرین شهر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهرداری‌ها یکی از مؤثرترین نهادی کشور به شمار می‌آیند و چنانچه به درستی به بودجه شهرداری‌ها پرداخته شود خواهیم دید اهمیت این بودجه کمتر از بودجه کشور نیست.

وی افزود: براساس گزارش ارائه شده اعتبارات دولتی تخصیص یافته به شهرستان لنجان کمتر از ۱۵ میلیارد تومان بوده و این درحالی است با حساب سرانگشتی می‌توان گفت حدود ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری‌ها و دهیاری‌های این شهرستان است و این مسئله نشان از اهمیت فعالیت شهرداری‌ها در توسعه و آبادانی شهرستان دارد.

رئیس شورای اسلامی زرین شهر تصریح کرد: در سال‌های گذشته بیشترین بی توجهی‌ها از سوی دولت به شهرداری‌ها شده است و دولت سهم خود را در قبال شهرهای شهرستان لنجان نیز به درستی پرداخت نکرده به گونه‌ای که شاهد هستیم در بسیاری مواقع حق شهرداری‌ها در عوارض آلایندگی به درستی بین شهرهای شهرستان تقسیم نمی‌شود و از سهم آنان کاسته می‌شود.

وی ادامه داد: امروز از دولت و مجلس انتظار می‌رود بر روی مسائل شهری و کسب درآمدهای پایدار برای شهرهای ایران چاره اندیشی کنند اما طی سال‌های اخیر به این حوزه نیز آنگونه که باید پرداخته نشده و بر این اساس شاهد هستیم بار بسیاری از مسائل بر دوش شهرداری‌ها و مردم قرار گرفته است.

احمدیان اضافه کرد: در بودجه سال ۹۹ شهرداری زرین شهر نیز شاهد بودیم که بیش از ۴۰ درصد بودجه به دوش شهروندان قرار داشت البته باید به این نکته نیز توجه داشت که شهرداری تنها دستگاهی است که نمی‌تواند خدمات خود را متوقف کند و باید در طول ۲۴ ساعت ارائه خدمت کند و قطعاً ارائه خدمات نیازمند هزینه است.

وی اظهار کرد: بودجه ۱۴۰۰ شهردار زرین شهر پس از برگزاری چهار جلسه علنی و چندین جلسه غیر علنی با حضور کارشناسان و معاونت‌های شهرداری با افزایش ۴۰ میلیارد ریالی به تأیید نهایی شورای اسلامی زرین شهر رسید و لایحه بودجه ۶۶۰ میلیارد ریالی شهرداری به ۷۰۰ میلیارد ریال افزایش پیدا کرد.

رئیس شورای اسلامی زرین شهر با اشاره به چند چشم‌انداز تدوین شده در راستای تصویب بودجه ۱۴۰۰، گفت: بودجه ۱۴۰۰ شهرداری زرین شهر ویژگی‌ها و چشم اندازهای خوبی را برای توسعه شهر تعریف کرده و افزایش در بودجه نیز با هدف اتمام پروژه‌های نیمه تمام انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: توجه به مباحث فرهنگی، افزایش نشاط شهروندی و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام از مزایای این بودجه به شمار می‌آید و امیدواریم با شفاف سازی در خصوص بودجه شهرداری روابط میان فعالیت‌های مختلف شهرداری با تک تک شهروندان بیش از پیش نمایان شود و شهروندان از نوع محاسبه عوارض، مباحث مالی و هزینه کردن عوارضات پرداختی اطمینان یابند.

احمدیان یادآور شد: اتمام ادامه بلوار امام حسن مجتبی (ع) محله قلعه قاسم، خیابان شهدا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است همچنین به دلیل مطالبه شهروندان اعتبارات لازم برای اجرای سقف گلستان شهدا و مجموعه ورزشی امام رضا (ع) اختصاص یافته است و امیدواریم با اجرای دقیق بندهای مختلف بودجه ۱۴۰۰ شهرداری زرین شهر شاهد اتمام پروژه‌های شهری با رعایت عدالت اجتماعی در نقاط مختلف شهر باشیم.

وی خواستار تقویت زیرساخت‌های فناوری‌های نوین در شهرداری زرین شهر در راستای ارائه خدمات الکترونیک به شهروندان شد و تاکید کرد: هوشمندسازی خدمات شهرداری سبب ایجاد شفافیت امور، مشارکت‌پذیری شهروندان، کاهش تردد شهروندان در شرایط حساس کرونایی و افزایش کیفیت زندگی شهروندان خواهد شد از این رو باید در سال ۱۴۰۰ به اجرایی شدن ارائه خدمات الکترونیکی و غیرحضوری بیش از پیش پرداخته شود.

کد خبر 479871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.