نوسازی بافت فرسوده بندرعباس نیازمند اعتبارات ملی است

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: شهرداری به تنهایی قادر به نوسازی بافت فرسوده شهر بندرعباس نبوده و نوسازی بافت فرسوده شهر بندرعباس نیازمند اعتبارات ملی است.

جواد بلارک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهرداری به تنهایی قادر به نوسازی بافت فرسوده شهر بندرعباس نیست و باید راه و شهرسازی و دیگر دستگاه‌ها نیز مشارکت کنند.

وی با اشاره به اینکه ۴۳ درصد مساحت شهر بندرعباس را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد، ابراز امیدواری کرد: در یک اقدام ملی و با کمک دستگاه‌های مختلف، دیگر بافت فرسوده‌ای در این شهر وجود نداشته باشد.

عضو شورای شهر بندرعباس با بیان اینکه نوسازی بافت فرسوده شهر بندرعباس نیازمند اعتبارات ملی است، اضافه کرد: یکی از امتیازات مهم نوسازی بافت فرسوده و با هدف تشویق شهروندان، معافیت ۹۰ درصد پروانه ساختمانی است که از سوی شهرداری صادر می‌شود.

بلارک با اشاره به عملکرد شهرداری بندرعباس در سال‌های اخیر گفت: علیرغم کمبود نقدینگی به دلیل رکود اقتصادی در بخش‌های مختلف، شاهد فعالیت‌های خوبی از سوی شهرداری بندرعباس هستیم که می‌توانم به احداث چندین تقاطع غیرهمسطح، اماکن ورزشی و تفریحی اشاره کنم.

رئیس کمیسیون اقتصاد، برنامه ریزی، بودجه و تحول اداری شورای اسلامی شهر بندرعباس ادامه داد: شهرداری برای تحقق برنامه‌ها و توسعه شهر باید به دنبال ایجاد درآمد پایدار باشد، هم اکنون بودجه شهرداری متکی به عوارضی است که شهروندان پرداخت می‌کنند.

بلارک درخصوص بودجه یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی شهرداری در سال ۱۴۰۰ که به تصویب اعضای شورای شهر رسیده، خاطرنشان کرد: این رقم با افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی نسبت به بودجه سال جاری مورد موافقت قرار گرفت و دیدگاه اعضای شورای شهر افزایش حداقلی بودجه شهرداری با هدف خدمات رسانی مطلوب به شهروندان بوده است.

وی، با تاکید بر اینکه در تغییر کاربردی‌ها، همیشه به حق و حقوق شهروندان به عنوان حق الناس توجه می‌شود، گفت: تاکید شده اگر ملکی از شهروندی در حریم فضای سبز قرار دارد، شهرداری و راه و شهرسازی زمینی را جایگزین این ملک درنظر بگیرند و سپس تغییر کاربری انجام شود.

وی تصریح کرد: تغییر کاربری اراضی و اماکن شهری در کمیسیون ماده ۵ شامل دستگاه‌های مختلف ازجمله استانداری و راه و شهرسازی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه مردم شهر بندرعباس در سال‌های اخیر نسبت به گذشته، تغییرات بسیار را در سطح شهر شاهد بوده‌اند، اظهار کرد: برای ساختن شهر، همه دستگاه‌های خدمات رسان باید وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

عضو شورای شهر بندرعباس، نقش اعضای شورای شهر در آبادانی و توسعه شهر را مهم ارزیابی کرد.

بلارک تاکید کرد: اگر هر یک از اعضای شورای شهر، افرادی باتجربه، متخصص، کاردان و کاربلد باشند و به خردجمعی به عنوان ابزار مهم تصمیم گیری در توسعه شهر معتقد باشند، آن شورا، شورایی کارآمد و پویا و شهرداری نیز قوی و شهر نیز در مسیر توسعه، پیشرفت و آبادانی قرار خواهد گرفت.

کد خبر 479869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.