تخصیص ۴۵ درصد بودجه شهرداری اصفهان به حمل‌ونقل عمومی

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: حدود ۴۵ درصد از بودجه شهرداری اصفهان را در چهار سال گذشته برای بهبود وضعیت حمل و نقل اختصاص داده شده است که این یک اقدام نادر بوده و نگرانی و دغدغه شورای شهر را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیر احمد زندآور با حضور در برنامه تلویزیونی «اینجا اصفهان» اظهار کرد: با توجه به افزایش جمعیت کلانشهر اصفهان تا دو میلیون نفر، افزایش تردد خودروها در شهر و استفاده بسیاری از خانواده‌ها از چند خودرو، نیاز است ظرفیت حمل و نقل عمومی شهر نیز افزایش پیدا کند؛ بدین سبب برای بهبود این وضعیت نیازمند برنامه‌ریزی و چاره‌اندیشی هستیم.

وی با بیان اینکه شهری که مردم در آن بتوانند به راحتی نفس بکشند و تردد کنند «شهر پاک» نامیده می‌شود، افزود: حمل و نقل پاک ویژگی‌هایی دارد که مردم و مسئولان باید آن را رعایت کنند در نتیجه اگر می‌خواهیم این امر محقق شود، باید وسایل نقلیه شهر از کیفیت بالایی برخوردار باشد و زیرساخت‌ها را مناسب و وسایل نقلیه را در مدت معلوم بهینه سازی کنیم.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه برای توسعه ناوگان اتوبوسرانی باید هرسال اتوبوس جدید خریداری شده و اتوبوس‌های فرسوده بازسازی شود، تصریح کرد: شهرداری اصفهان در این چند سال اقدامات مطلوبی در این جهت انجام داده و همچنان باید برای بهبود وضعیت کنونی مسیر را هموار کنیم.

وی اظهار کرد: در چند سال اخیر ۱۴۰ اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل اصفهان اضافه شده و این توان برای اولین بار در کشور برای اصفهان ایجاد شده که با نوسازی هر اتوبوس ۲۸۰ میلیون تومان از دولت کمک بگیریم و از طریق آن ۵۵۰ دستگاه اتوبوس موجود در شهر نیز بهینه‌سازی و نوسازی می‌شود.

زندآور با بیان اینکه شورای شهر دوره پنجم اولین اولویت خود را مترو قرار داد زیرا این موضوع برای شهر ضروری بود، ادامه داد: استفاده از مترو باعث می‌شود آلودگی هوا و آلودگی صوتی کمتر شده و مردم با آسودگی و آرامش بیشتری در شهر سفر کنند.

وی خاطرنشان کرد: افتخار شورای پنجم این است که سال ۹۶ خط یک مترو که دارای ۲۱ کیلومتر مسیر و ۲۰ ایستگاه است را افتتاح کرد که توسعه ۵.۵ کیلومتر آن همچنان باقی مانده است. خط دو مترو از دیگر افتخارات این شوراست که این خط از شرقی‌ترین نقطه اصفهان شروع و به غربی‌ترین نقطه شهر می‌رود و طول این خط نیز ۲۴ کیلومتر بوده و ۱۲ ایستگاه از ۱۶ ایستگاه آن در دست ساخت است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شورای اسلامی پنجم اعتقاد ویژه‌ای به حمل و نقل پاک در شهر داشته، خاطرنشان کرد: شورای شهر برای توسعه مترو تأکید ویژه‌ای داشت، رویکردها به مدیریت شهری ابلاغ شد و با هدف بهبود وضعیت حمل‌ونقل عمومی، با تمامی لوایح مربوط به آن تاکنون موافقت شده است که نشانه همکاری شورا و شهرداری در این راه است.

زندآور با بیان اینکه در بخش تاکسیرانی نیز نوسازی وجود داشته است، گفت: برای بهبود وضعیت حمل و نقل حدود ۴۵ درصد از بودجه شهرداری اصفهان را در چهار سال گذشته به این موضوع اختصاص داده‌ایم که این یک اقدام نادر بوده و نگرانی و دغدغه شورای شهر را نشان می‌دهد؛ در برنامه ۱۴۰۵ شهرداری اصفهان نیز موضوع حمل و نقل پاک گنجانده شده است که به وسیله آن می‌توانیم شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

زندآور گفت: باید نگاه مسئولین، مدیریت شهری و شورا شهر به گونه‌ای باشد تا در سال‌های پیشرو این حمل‌ونقل پاک برای آنها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشد تا با جا به جایی مدیران کیفیت زندگی مردم و حمل و نقل پاک دستخوش تغییر نشود.

کد خبر 479868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.