افزایش تقاضای روغن به علت نگرانی از افزایش قیمت/ روغن گران نمی‌شود

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت با بیان اینکه افزایش تقاضای روغن به علت نگرانی از افزایش قیمت است، گفت: این در حالی است که قیمت روغن افزایش نخواهد یافت.

به گزارش ایمنا، سعید صارمی در یک برنامه تلوزیونی در مورد وضعیت ذخایر روغن خام و تولید روغن نباتی در کشور، گفت: نیاز ماهانه کشور به روغن خام حدود ۱۵۰ هزار تن است که آذرماه امسال هر ماه ۱۸۰ هزار تن روغن خام به بازار تزریق شده است و در اسفند ماه این رقم به ۲۰۰ هزار تن افزایش یافت.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت افزود: لذا تا ۱۵ اسفند حدود ۱۰۰ هزار تن از روغن خام توزیع و تولید شده و ما بقی آن نیز تا پایان سال انجام می‌شود.

وی گفت: علاوه بر ۲۰۰ هزار تن حدود ۲۵ هزار تن هم به بخش صنف و حدود ۳۵ هزار تن نیز به بخش صنعت تخصیص یافته است، لذا این نوید را می‌دهیم که روغن مورد نیاز ماه رمضان هم با همین برنامه‌ریزی تأمین می‌شود.

صارمی اظهار کرد: همچنین به سازمان‌های صمت استان‌ها اعلام شده تا نیاز کامل آنها تأمین شود، به شرط اینکه کارخانجات تولید و در شبکه‌هایی که سازمان صمت اعلام می‌کند، توزیع کنند.

وی خاطرنشان کرد: با ارائه تاییدیه باز هم روغن خام مورد نیازشان تأمین می‌شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت اگرچه به جای ۱۵۰ هزار تن روغن ۲۰۰ هزار تن روغن توزیع می‌شود، اما ترس و نگرانی مردم از افزایش قیمت روغن نباتی موجب افزایش تقاضا شده است.

صارمی گفت: قیمت روغن نباتی افزایش نمی‌یابد، ضمن اینکه ارز ترجیح واردات روغن خام نیز تا سال دیگر پابرجاست.

وی عنوان کرد: ذخایر روغن خام مکفی است و شش ماه ذخیره داریم.

کد خبر 479849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.