داشتن بدنی مقاوم با مصرف ویتامین A/ آبمیوه‌های سرشار از آهن

فواید شلغم برای سلامتی بدن، آبمیوه‌های سرشار از آهن، عوارض نخوردن صبحانه، داشتن بدنی مقاوم با مصرف ویتامین A، گیاهخواری و ضعیف شدن بدن و آشنایی با خواص آب سیب را در بسته خبری سلامت ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شلغم یکی از مهم‌ترین محصولات گیاهی در جهان است، زیرا هم برای تغذیه انسان و هم دام استفاده می‌شود، رایج‌ترین انواع شلغم دارای پوستی بنفش، قرمز، یا سبز و بخش داخلی سفید رنگ هستند t هم ریشه و هم برگ‌های شلغم برای مصرف بی خطر هستند و همانند بیشتر سبزیجات چلیپایی، فواید سلامت مختلف را ارائه می‌کنند.

شلغم کالری کمی دارد و سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است، ریشه و برگ‌های شلغم منابع خوبی برای ویتامین C هستند که از بدن در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد مضر محافظت می‌کند، این ماده مغذی جذب آهن را بهبود می‌بخشد و به تنظیم کلسترول خون کمک می‌کند، افزون بر این، برگ‌های شلغم سرشار از ویتامین‌های محلول در چربی K و A است که بدن این مواد مغذی را در صورت مصرف همراه با چربی‌ها بهتر جذب می‌کند.

ویتامین K نقشی کلیدی به عنوان یک عامل لخته شدن خون ایفا می‌کند، به این معنی که از خونریزی بیش از حد پیشگیری می‌کند. ویتامین A نیز برای سلامت چشم، پوست، و ریه ضروری است. برگ‌های شلغم حاوی مقادیر زیاد فولات هستند که به تولید گلبول‌های قرمز خون و پیشگیری از بی نظمی‌های رشد در جنین کمک می‌کند، شلغم حاوی ترکیبات گیاهی مختلفی است که از خواص ضد سرطان برخوردار هستند.

داشتن بدنی مقاوم با مصرف ویتامین A/ آبمیوه‌های سرشار از آهن

آبمیوه‌های سرشار از آهن

آهن به علت نقش مهمی که در تولید هموگلوبین خون و در نتیجه انتقال اکسیژن به سلول‌های بدن دارد، یک ماده معدنی مهم برای انسان به شمار می‌رود، کمبود آهن بر عملکردهای مختلف بدن مانند مغز، سیستم ایمنی بدن و توانایی آن در مبارزه با عفونت تأثیر می‌گذارد. علاوه بر در دسترس بودن آهن در اکثر غذاهای رژیمی، می‌توان با مصرف برخی آبمیوه‌ها مانند آب‌آلو که حاوی منگنز و پتاسیم و همچنین ویتامین‌های B ۶ و C است، این عنصر مهم را برای بدن به دست آورد.

مصرف آب اسفناج نیز که به دلیل داشتن مقدار زیادی مواد معدنی مانند منیزیم، پتاسیم و انواع ویتامین‌ها، حاوی مقدار زیادی آهن است، در موارد کم خونی توصیه می‌شود. مصرف آب کدو تنبل همراه با عسل یکی از آبمیوه‌هایی است که علاوه بر آهن، حاوی پتاسیم، کلسیم و منیزیم است که برای سلامت بدن بسیار مفید هستند.

آب چغندر نیز حاوی مقدار زیادی آهن است و علاوه بر نقش آن در تنظیم فشار خون و گشاد شدن رگ‌های خونی، به جایگزینی گلبول‌های قرمز خون در بدن هم کمک می‌کند. این آبمیوه‌ها یک درمان طبیعی برای کم خونی ناشی از کمبود مقدار آهن در بدن انسان، به شمار می‌روند.

عوارض نخوردن صبحانه

تحقیقات در ژاپن نشان داد افرادی که صبحانه نمی‌خورند چاق‌تر هستند و اندازه دور کمرشان بیشتر است. هر چه عدد دور کمر بیشتر باشد مساوی است با بیماری‌های قلبی عروقی و سکته‌های مغزی و قلبی، تحقیقات آمریکایی‌ها هم نشان داد حذف صبحانه باعث افزایش وزن، ناراحتی‌های گوارشی و بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود.

پژوهش‌های انجام شده بین دختران نوجوان آمریکایی نشان داد دخترانی که صبحانه می‌خورند سالم‌تر و لاغرتر هستند، مطالعات متعدد در جهان نشان داده است افرادی که صبحانه نمی‌خورند یا صبحانه ناسالمی می‌خوردند، تمایل بیشتری به نوشیدن الکل و کشیدن سیگار دارند، ورزش نمی‌کنند، با سخت‌ترین رژیم‌های غذایی خیلی کم وزن از دست می‌دهند، در عین حال در طول روز غذای بیشتری می‌خورند، بیشتر وقت‌ها احساس خستگی می‌کنند.

داشتن بدنی مقاوم با مصرف ویتامین A/ آبمیوه‌های سرشار از آهن

گیاهخواری و ضعیف شدن بدن

با توجه به افزایش روزافزون رژیم‌های لاغری به ویژه گیاهخواری، بار دیگر خطر ضعف شدید بدن این افراد توسط تحقیقات علمی، گوشزد شد، رژیم غذایی بدون گوشت و لبنیات منجر به تضعیف استخوان‌ها می‌شود، محققان آلمانی گروه ۳۶ نفر از گیاهخواران را با افراد عادی مقایسه کردند و متوجه شدند نخوردن گوشت و لبنیات باعث ضعف استخوانی می‌شود، در افراد گیاهخوار کمبود ویتامین‌ها از جمله ویتامین A و B۶ و اسید آمینه لیزین به وفور دیده شد.

آشنایی با خواص آب سیب

ویتامین‌ها و مواد مغذی موجود در آب سیب برای پیشگیری از ابتلاء به بسیاری بیماری‌ها همانند سرماخوردگی مفید است، آنتی‌اکسیدان موجود در آب سیب از بروز انواع سرطان و بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کند، نوشیدن در حد اعتدال آب سیب برای کاهش وزن مؤثر است، آب سیب در عملکرد بهتر مغز و افزایش قدرت درک و فهم و هوشیاری می‌شود، برای کاهش کلسترول می‌توان از فواید آب سیب استفاده کرد.

فلاونوئید موجود در آب سیب از پیدایش بیماری آسم چلوگیری می‌کند، آب سیب کبد را پاکسازی می‌کند، PH بدن را حفظ می‌کند و برای تقویت دستگاه گوارش بسیار مفید است، برای داشتن استخوانی سالم و قوی آب سیب بنوشید، آبمیوه سیب یک راه حل مناسب برای درمان یبوست است، ویتامین A موجود در آب سیب برای تقویت و رفع اختلالات چشم بسیار مؤثر است.

آب سیب در سلامت و زیبایی پوست و مو هم نقش مفیدی دارد. برای درمان تورم پوست، خارش، ترک پوست و رفع چین و چروک - می‌توان از آب سیب مصرف نمود و برای پیشگیری از ابتلاء و درمان مشکلات پوست سر همانند شوره، استعمال آب سیب بر روی سر بسیار مثمر ثمر است، آب سیب به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می‌کند.

وجود اسید مالیک در آب سیب سبب بهبود عملکرد کلیه‌ها می‌شود، زمانی که آب میوه سیب با حجم زیادی آب ترکیب گردد موجب تحریک ادرار می‌شود و نمک و چربی زیادی از بدن دفع می‌شود که این محتوای قلیایی بالا منجر به تنظیم PH بدن و سم زدایی بدن می‌شود و به پاکسازی کبد و دفع سموم از کبد کمک می‌نماید.

داشتن بدنی مقاوم با مصرف ویتامین A

یک متخصص تغذیه با اشاره به اینکه ویتامین A برای سلامت کلی اعضای بدن ضروری است، اظهار کرد: این ویتامین به خصوص برای یک بارداری سالم بسیار مهم است، رتینول‌ها پس از مصرف در چربی جذب و ذخیره می‌شوند، بدن نیازی به تبدیل آن‌ها به ویتامین A ندارد و بتاکاروتن‌ها از طریق فرآیندهای بیوشیمیایی در بدن به ویتامین A تبدیل می‌شوند.

مجید محمدشاهی با بیان اینکه غذاهای غنی از بتاکاروتن معمولاً میوه‌ها و سبزیجات با رنگ روشن هستند، افزود: ویتامین A یک ویتامین ضروری و محلول است. ویتامین A به عملکرد مناسب چشم‌ها، سیستم ایمنی بدن و اعضای بدن کمک می‌کند. از طریق غذاهای حیوانی و گیاهی در دسترس است.

وی مزیت‌های دیگر مصرف ویتامین A را تقویت بینایی، کمک به عملکرد سیستم ایمنی بدن، پشتیبانی عملکرد اندام، درمان آکنه و کمک به بارداری سالم دانست و ادامه داد: ویتامین A برای حفظ دید در شب و نور کم مهم است، بدون ویتامین A، چشم شما تولید رنگدانه‌ها را متوقف می‌کند، که در نهایت می‌تواند منجر به شب کوری و باعث مشکل در تنظیم نور کم یا ناتوانی کامل دید در تاریکی می‌شود.

محمدشاهی تصریح کرد: ویتامین A برای رشد، نگهداری و تقویت اپیتلیوم و بافت‌های مخاطی که اکثر اعضای بدن ما را پوشانده است منجر می‌شود، این بافت‌ها اولین خط دفاعی بدن در برابر عوامل بیماری‌زا هستند و قسمت اصلی پاسخ ایمنی ذاتی بدن در برابر عفونت هستند.

داشتن بدنی مقاوم با مصرف ویتامین A/ آبمیوه‌های سرشار از آهن

خواص شگفت‌انگیز آویشن

طبع آویشن گرم و خشک است ٰآویشن به‌طور کلی در بهبود وضعیت سیستم ایمنی، دستگاه‌های تنفسی، گوارشی، عصبی و بخش‌های دیگر بدن تأثیر بسیاری دارد. گیاه آویشن سرشار از انواع مواد معدنی، ویتامین‌هایی نظیر ویتامین C و ویتامین A و آنتی‌اکسیدان‌ها است و از این رو به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک شایانی می‌کند. متخصصان معتقدند مصرف روزانه دم‌نوش و عرق آویشن با بالا بردن سیستم ایمنی بدن، می‌تواند شما را در طول سال از بیماری‌ها و عارضه‌های مختلف در امان نگه دارد.

سبزی آویشن دارای ماده فعالی به نام کارواکرول است که برای تقویت حافظه مفید بوده، همچنین خاصیت ضد افسردگی دارد. دریافت منظم و با غلظت کم کارواکرول به بهبود خلق و خو و افزایش حس خوب در افراد کمک می‌کند. از دیگر خواص دم‌نوش آویشن، کاهش فشار خون و در نتیجه کمک به سلامت قلب و پیشگیری از بیماری‌های قلبی است. آویشن سرشار از پتاسیم است و از همین رو مصرف آن در کاهش فشار خون و درمان تپش قلب مفید است.

اگر از درد مفاصل، نقرس، ورم مفاصل و درد سیاتیک در رنج هستید چای یا دم‌نوش آویشن بنوشید، همچنین حمام آویشن برای مبتلایان به دردهای عضلانی، مفصلی و روماتیسمی توصیه می‌شود. آویشن سرشار از اسیدهای آمینه است و از این رو در درمان ضعف و بی حالی مؤثر است. این گیاه با دارا بودن مقادیر بالایی آهن می‌تواند درمان مناسب و مکملی برای کم خونی فقر آهن باشد.

کد خبر 479807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.