کاهش ۲۵ درصدی آتش سوزی و حوادث در صومعه سرا

رئیس واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری صومعه‌سرا گفت: آتش‌نشانان و تیم‌های امداد و نجات از ابتدای سال ۹۹ تا ۱۵ اسفندماه به ۹۸۸ مورد ماموریت اطفای حریق، حادثه و همچنین خدمات ایمنی اعزام شدند که نسبت به سال های گذشته ۲۵ درصد کاهش داشته است.

رسول اندرز در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: آتش نشانان صومعه سرا در این مدت به تعداد ۲۶۶ مورد عملیات اطفای حریق و ۷۲۲ مورد خدمات ایمنی و امداد و نجات اعزام شده‌اند.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۴۱ مورد عملیات آتش‌سوزی منزل مسکونی و ۲۴ مورد واحد تجاری بوده که نسبت به سال‌های گذشته آتش سوزی‌ها و حوادث ۲۵ درصد کاهش داشته است.

رئیس واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری صومعه‌سرا ادامه داد: در سال جاری ۱۵۳ مورد آتش‌سوزی باغ، علفزار، بیشه و جنگل، ۳۶ مورد ضایعات، ۱۱ مورد حریق انباری، تلنبار و کندوج و یک مورد مرغداری توسط آتش نشانان این واحد اطفا شده است.

وی با اشاره به ۴۰ مورد امداد و نجات و اطفای حریق در تصادفات جاده‌ای گفت: این حوادث در مجموع چهار مورد فوتی و ۴۰ مصدوم بر جای گذاشته است.

اندرز خاطرنشان کرد: بیشترین علت آتش‌سوزی منازل مسکونی و تجاری صومعه‌سرا، اتصال در سیستم سیم‌کشی برق و وسایل برقی و انفجار گاز بوده و یک مورد فوتی گزارش شده است.

رئیس واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری صومعه‌سرا اظهار کرد: در سال جاری در زمینه پیشگیری از اطفای حریق، در مدارس، دانشگاه‌ها، ادارات و نهادها آموزش‌های لازم به شهروندان توسط کارشناسان آتش نشانی ارائه شده است.

اندرز با بیان اینکه آتش‌نشانان واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری صومعه‌سرا در سال گذشته ۳۶ محبوس در آسانسور را رهاسازی و ۳۴ درب منازل، مغازه، اماکن دولتی را بازگشایی کردند، عنوان کرد: در این مدت آتش نشانان به ۱۴ عملیات خروج انگشتر گیر کرده و ۵۷ عملیات رهاسازی حیوانات اهلی و وحشی و سایر موارد به شهروندان خدمات رسانی کرده اند.

رئیس واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری صومعه‌سرا عنوان کرد: مأموران این واحد از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۷۹ بار در آماده‌باش بوده اند، ۳۰۰ مرحله ضدعفونی معابر و اماکن عمومی این شهر را انجام داده اند و تعداد ۶۳ بار نیز به نقاط مختلف شهر اقدام به آبرسانی کرده اند.

به گزارش ایمنا، واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری صومعه سرا با ۳۱ آتش‌نشان و پنج خودروی اطفای حریق در یک ایستگاه فعالیت می‌کند.

کد خبر 479803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.