حناچی خواستار اصلاح بخشی از بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران شد

شهردار تهران با تقدیم لایحه‌ای به شورای شهر، خواستار اصلاح بخشی از بودجه سال ۹۹ در راستای ایجاد انعطاف پذیری و افزایش شفافیت شد.

به گزارش ایمنا، پیروز حناچی در دویست و هفتاد و هشتمین جلسه شورای شهر تهران یکی از خصیصه‌های بودجه سال ۹۹ را افزایش شفافیت اعلام کرد و از سپری شدن سالی دشوار با توجه به وجود شرایط خاص اقتصادی از جمله تحریم و کرونا در سال جاری خبر داد.

وی افزود: در شهرداری تهران با چالش‌های اساسی مواجه هستیم با این وجود شهرداری طی یک سال گذشته توانست خدمات شهری را به شکل مناسبی به شهروندان ارائه کند.

شهردار تهران ادامه داد: اصلاحیه تقدیم شده در راستای ایجاد انعطاف پذیری در بودجه سال ۹۹ تنظیم شده که مشتمل بر سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است.

وی تصریح کرد: بخش نخست این اصلاحیه هزینه‌ای به مبلغ ۹۴۸ میلیارد تومان، بخش دیگر مربوط به اصلاحات تملک دارایی و سرمایه‌ای به مبلغ ۹۶۸ میلیارد تومان، تملک دارایی به میزان ۱۲۷ میلیارد تومان و بخشی هزینه‌ای برای پرداخت جبران خدمت نیروی انسانی از جمله کادر سازمان اتوبوسرانی و بخشی مربوط به اصلاحات سرمایه‌ای لحاظ شده است.

حناچی با تاکید بر اینکه بنای ما بر این بوده که در چارچوب قانون و مصوبات شورای شهر حرکت کنیم و این مصوبه هم بر همین اساس تنظیم و اعلام می‌شود، به وعده خود مبنی بر رونمایی از یک رام قطار شهری ملی تا پایان اسفند امسال اشاره و خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد وابستگی به ساخت تولید این قطار به فناوری داخلی متکی است و امیدواریم با حمایت دولت به نتیجه برسد تا کمتر برای تأمین واگن‌های داخلی، به تولید خارجی وابسته باشیم و این نقیصه را جبران کنیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 479711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.