آخرین وضعیت بیمارستان‌های اصفهان برای پذیرش بیماران کرونا

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص افزایش ظرفیت بیمارستان‌های استان اصفهان در صورت افزایش آمار ابتلا و بستری توضیحاتی ارائه داد.

آرش نجیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص تغییرات بیمارستان‌های مرجع کرونا، اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی افزایش موارد ابتلاء به کرونا در اصفهان و وضعیت استان‌هایی مانند خوزستان، در بیمارستان‌های مرجع کرونا در استان و نحوه افزایش ظرفیت آن‌ها در صورت سیر پیش رونده بیماری کووید ۱۹ تغییراتی اعمال شده است.

وی ادامه داد: بیمارستان عیسی بن مریم (ع) از ۲۰ اسفندماه بیمار جدید مشکوک به کرونا پذیرش نمی‌کند، بیمارستان امین نیز باید برنامه‌ریزی کند تا در صورت افزایش تعداد بیماران کرونا از ۱۰ فروردین سال آینده آمادگی پذیرش و بستری بیماران کووید ۱۹ را با همه ظرفیت خود داشته باشد و وارد چرخه خدمت‌رسانی به بیماران کرونا شود، بیمارستان کودکان امام حسین (ع) هم از ۱۶ اسفند ماه به عنوان بیمارستان مرجع اطفال مشکوک به کرونا اقدام به پذیرش و بستری کودکان مبتلا به کرونا کرده است.

بستری مادران باردار مبتلا به کرونا در بیمارستان الزهرا (س)

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: بیمارستان خورشید اصفهان از ۱۶ اسفندماه با همه ظرفیت خود بیمارستان مرجع کرونا خواهد شد و بیماران مشکوک به کرونا از آن تاریخ در این بیمارستان پذیرش و بستری می‌شوند و پذیرش بیماران روانپزشکی نیازمند خدمات بستری بر عهده بیمارستان‌های فارابی و شهید آیت الله مدرس و بیماران بخش مسمومان بر عهده بیمارستان الزهرا (س) خواهد بود.

وی در خصوص بستری و پذیرش مادران باردار مشکوک به کرونا و نوزادان آن‌ها، افزود: مادران باردار مشکوک به کرونا و نوزادان آن‌ها در بیمارستان الزهرا (س) پذیرش و بستری می‌شوند و بیماران مبتلا به سرطان مشکوک به کرونا نیز در بیمارستان سیدالشهدا (ع) بستری می‌شوند و این بیمارستان باید ۲۵ درصد از ظرفیت تخت‌های فعال خود را به کرونا اختصاص دهد.

اختصاص ۱۰۰ تخت بیمارستان صدوقی به بیماران از ۲۵ اسفند

نجیمی با تاکید بر اینکه اگر سیر بیماری کووید ۱۹ پیش‌رونده باشد، بیمارستان شهید آیت‌الله صدوقی نیز وارد چرخه کرونا خواهد شد، تصریح کرد: بیمارستان شهید آیت الله صدوقی از ۲۵ اسفند ماه باید ۱۰۰ تخت از تخت‌های خود را برای پذیرش بیماران کرونایی اختصاص دهد، همچنین سایر بیمارستان‌ها در شهرستان‌های استان هم شرایط افزایش تخت و ظرفیت بستری برایشان مشخص شده تا در صورت افزایش آمار، برای پذیرش و بستری بیماران کرونا آمادگی داشته باشند.

وی با اشاره به دستورالعمل معاونت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای بیمارستان‌های تأمین اجتماعی استان اصفهان، اضافه کرد: مدیریت درمان سازمان تأمین اجتماعی باید برای اینکه از ۲۰ اسفندماه حدود ۱۵۰ تخت را به بستری بیماران کرونا اختصاص دهد، برنامه‌ریزی داشته باشد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با توضیح اینکه بیمارستان‌های استان باید آماده افزایش ظرفیت‌های پذیرش و بستری بیماران مشکوک به کووید ۱۹ در صورت افزایش آمار ابتلا و بستری در روزهای آینده باشند، گفت: حضور همراه بیمار در بیمارستان‌های مرجع کرونا و ملاقات عمومی برای تمام بیمارستان‌ها تا اطلاع ثانوی ممنوع است و افراد باید از حضور در بیمارستان‌ها خودداری کنند.

کد خبر 479705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.