فهرست لاکپشت پرنده جمعه منتشر می‌شود

فهرست سی و پنجم و سی و ششم لاک پشت پرنده از میان کتاب‌های پاییز و زمستان سال ۹۸ ادبیات کودک و نوجوان، جمعه ۲۲ اسفند ماه ۹۹ منتشر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، لاک پشت پرنده عنوان فهرستی از کتاب‌های کودک و نوجوان است که با همکاری فصلنامه تخصصی پژوهش نامه ادبیات کودک و نوجوان و شهر کتاب منتشر می‌شود. این فهرست که به صورت فصلی ارائه می‌شود، توسط کارشناسان و منتقدان کودک و نوجوان تنظیم می‌شود و راهنمای بسیار خوبی برای فعالان حوزه کودک و نوجوان خواهد بود.

کتاب‌ها بر مبنای گروه سنی و گروه موضوعی و بر حسب رأی داوران با امتیاز شش لاک‌پشت (کتاب‌های بسیار عالی)، پنج لاک‌پشت (کتاب‌های عالی)، چهار لاک‌پشت (کتاب‌های خیلی خوب) و سه لاک‌پشت (کتاب‌های خوب) معرفی می‌شوند.

دو کتاب و یک مجموعه کودک از این فهرست متعلق به نشر نوشته به صاحب امتیازی مهدی صاحب فصول است.

وی در این باره به خبرنگار ایمنا گفت: مراسم معرفی فهرست لاک پشت پرنده روز جمعه به صورت آنلاین برگزار خواهد شد تا علاقمندان در زمانی که مقرر شده است، بتوانند در این مراسم شرکت کنند.

مدیر انتشارات نوشته ادامه داد: هر سال به کتاب‌های کودکی که منتشر می‌شود، امتیاز دهی می‌کنند و بر مبنای آن کتاب‌هایی را برگزیده و معرفی می‌کنند.

صاحب فصول با اشاره به اینکه این فهرست یک توصیه برای خواندن کتاب‌های مناسب است، خاطر نشان کرد: به ما به عنوان ناشر کودک ابلاغ می‌شود که کتاب‌هایی که در این بازه زمانی منتشر کرده ایم را اعلام کنیم و سپس از میان آنها فهرست را ارائه می‌کنند.

وی اضافه کرد: لاک پشت پرنده یک لیست پیشنهادی از کتاب‌های مورد اعتمادی است که برای مطالعه کودکان مناسب هستند. این لیست در مجلات فعال در حوزه کودک و نوجوان و بر روی سایت‌ها قرار خواهد گرفت.

مدیر انتشارات نوشته در پاسخ به اینکه آیا قرار گرفتن نام کتاب‌ها در این لیست برای نویسندگان امتیازی دارد، گفت: اینکه کتابی برگزیده شود و نام آن در لیست قرار گیرد، خود به خود تشویق بزرگی است. به نظر می‌رسد ما انتظار بیشتری نداشته باشیم، چراکه در دوسالانه کتاب اصفهان نیز صرفاً یک لوح و تندیس داده می‌شد.

صاحب فصول عنوان کرد: کلوچه گرگ شاه (چهار لاک پشت)، والنتین پادشاه کوچک (چهار لاک پشت) و مجموعه کازیمر کار بلد: کازیمر پنچر گیری می‌کند، کازیمر لوبیا می‌کارد، کازیمر خیاطی می‌کند، کازیمر رنگ آمیزی می‌کند، کازیمر آشپزی می‌کند (چهار لاک پشت) کتاب‌های منتخب شده از نشر نوشته در این لیست خواهند بود.

کد خبر 479695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.