پل «دکتر خدادوست» شیراز به زودی افتتاح می‌شود

معاون فنی و عمرانی شهردار شیراز گفت: به زودی پل دکتر علی‌اصغر خدادوست این کلانشهر به طور رسمی افتتاح خواهد شد.

به گزارش ایمنا، اسماعیل صالحی اظهار کرد: پل دکتر خدادوست، در ورودی شهر جدید صدرا به طول بیش از یک‌هزار متر با هدف کمک به انتقال ترافیک خروجی آن شهر جدید به بلوار دکتر حسابی اجرایی شده است.

وی اجرای این پروژه را نمودی از توان مهندسان شیراز در سال جهش تولید عنوان کرد و افزود: این پروژه با توجه به قرار گرفتن در یکی از نقاط پرترافیک خودرویی و نبود امکان قطع ارتباط و مسدود کردن کامل مسیر، با مشکلات و دشواری‌های زیادی را خصوصاً در بخش دهانه میانی که بیشترین ارتفاع را دارد، همراه بود.

معاون شهردار شیراز در خصوص مشخصات فنی این پروژه عمرانی گفت: این پل با روش پیش تنیده به طول ۶۰۰ متر و ۱۳ دهانه به صورت تک ستون به صورت چپ‌گرد از روی زیرگذر گلستان احداث شده است.

وی با اشاره به دهانه قوسی ۷۵ متری در ارتفاع ۱۶ متر از کف زیر گذر، ادامه داد: سازمان عمران شهرداری، مشاورین و تمامی عوامل کارگری و مهندسی توان ساخت بزرگترین پروژه‌های پل سازی حتی در زمان تحریم‌های همه جانبه را دارند.

صالحی با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد کار عمرانی این پل طی ۱۰ ماه گذشته در اوج انتشار بیماری کرونا اجرا شده است، گفت: نمی‌گوییم این بیماری تأثیری در روند پروژه نداشت، اما اگر بخشی از کارکنان در مرخصی اجباری بودند دیگر همکاران با توان دوچندان از توقف پروژه جلوگیری کردند که قدردان پشتکار و همبستگی تمامی عوامل هستیم.

منبع: ایسنا

کد خبر 479667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.