اختلاف قیمت‌ها در بازارهای کوثر اصلاح شود/ اطلاع رسانی ضعیف صدا و سیما از صحن شورا

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مردم با اعتماد به مدیریت شهری به بازارهای کوثر رجوع می‌کنند و انتظار دارند کیفیت اجناسی که در آن عرضه می‌شود، قابل توجه باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی صبح امروز (یکشنبه) در یکصد و شصت و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با اشاره به تذکر هفته گذشته یکی از اعضای شورا در خصوص وضعیت بازارهای کوثر شهرداری، اظهار کرد: نظارت بر قیمت‌ها، کیفیت و نحوه برخورد مناسب در فروشگاه‌های کوثر با مردم همواره از خواسته اعضای شورای شهر بوده و امیدواریم بیش از گذشته به آن توجه شود.

وی افزود: به موضوع اختلاف قیمت در بازارهای کوثر ورود کردیم و پس از راستی‌آزمایی و انجام خریدهای مشابه از بازارهای کوثر شهر، بر این تذکر صحه گذاشته و از مدیرعامل سازمان میادین شهرداری می‌خواهیم با نظارت بیشتر و با مذاکراتی که با مدیریت بازارها انجام می‌شود، وضعیت را ساماندهی کند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: مردم با اعتماد به مدیریت شهری به بازارهای کوثر رجوع می‌کنند و انتظار دارند کیفیت اجناسی که در آن عرضه می‌شود، قابل توجه باشد.

وی ادامه داد: اینکه مردم در نزدیکی یکی از فروشگاه‌های کوثر زندگی کنند، اما تصمیم بگیرند به فروشگاه کوثر دیگری در شهر بروند، عارضه‌ای است که باید آسیب‌شناسی و اصلاح شود.

نصراصفهانی تاکید کرد: باید هر جنسی در کوثرهای ۱۵ گانه خریداری می‌شود، با مبلغ و کیفیت مشابه بوده و اختلافی در این خصوص وجود نداشته باشد.

انتقاد از اطلاع‌رسانی ضعیف صداوسیما از صحن شورا

وی با اشاره به تصویب بودجه ۱۴۰۰ شهرداری اصفهان در جلسه علنی گذشته شورای شهر، گفت: یقیناً تصویب بودجه در یک جلسه، برای مردم شهر مهم بوده و اظهارنظر اعضای شورا درباره بودجه دارای اهمیت است؛ همان شب پیگیری کردم که این اتفاق مهم تا چه اندازه در صداوسیما بازتاب پیدا می‌کند، اما این موضوع در اخبار استانی بازتاب مطلوبی نداشت.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با گلایه از صداوسیما بابت ضعف در اطلاع‌رسانی جلسه تصویب بودجه، گفت: بودجه سرنوشت یک سال شهر را رقم می‌زند بنابراین اتفاقی قابل اهمیت است؛ صداوسیما همکاری خوبی با مدیریت شهری براساس قراردادهای دو طرف دارد، اما غیر از این موارد، انتظار داریم رسالت و مأموریت خود را نیز در قبال اتفاقاتی که برای شهر می‌افتد، ایفا کند زیرا این حق مردم است که در جریان اتفاقات باشند.

وی ادامه داد: این ضعف در اطلاع‌رسانی در حالی است که دوره‌های گذشته، اطلاع‌رسانی از صحن علنی شورا پررنگ‌تر بود و حتی از سخنگوی شورا هر هفته مصاحبه گرفته و اظهارات اعضای شورای شهر در اخبار استان پخش می‌شد.

فرهنگ صرفه‌جویی مردم اصفهان در مصرف نان

نصراصفهانی با بیان اینکه مردم اصفهان در کنار آنکه افرادی مقتصد هستند، مردمی دست و دلباز نیز هستند، گفت: هرساله در روزهای پایان سال خیریه‌های شهر فعال می‌شوند و نقش حمایتی خود از اقشار محروم را به بهترین شکل ایفا می‌کنند؛ بدین سبب از خیریه‌هایی که می‌کوشند نیاز نیازمندان را آبرومندانه پاسخ و کرامت انسانی آنان را حفظ کنند، تقدیر می‌کنم.

وی به آمار اداره کل غله استان استناد و تصریح کرد: اصفهان از سوی پژوهشکده غلات کشور به عنوان پایتخت نان‌های سنتی انتخاب شده است و دورریز نان در این شهر در حد صفر و در نهایت سه دهم درصد است؛ این نرخ در بعضی نقاط کشور به هفت تا ۱۰ درصد نیز می‌رسد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: سرانه مصرف آرد در اصفهان پنج کیلوگرم برای هر نفر در ماه است در حالی که این رقم در سایر نقاط کشور ۶.۶ کیلوگرم بوده و کاهش سرانه مصرف آرد در اصفهان نشان می‌دهد که دورریز نان کمتری توسط مردم انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه اصفهان یکی از سه استان برتر در تولید آرد و کیفیت آن است، از اتحادیه نانوایان، سازمان فنی و حرفه‌ای و اداره کل غله تقدیر کرد.

زمین ۱۰۰ هکتاری برای توسعه فضای سبز در اختیار شهرداری قرار گیرد

نصراصفهانی با اشاره به اقدامات کارشناسی و تخصصی در حوزه حفظ و نگهداری فضای سبز اصفهان در شرایط دشوار تأمین آب، گفت: یکی از اقدامات برای کاهش مصرف آب برای حفظ فضای سبز، انتخاب گونه‌هایی است که نیاز به آب کمتری دارد و این امر به‌طوری جدی در سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری دنبال شده است.

وی با اشاره به هفته منابع طبیعی، گفت: هفته گذشته در گوشه و کنار شهر شاهد اتفاقات خوبی بودیم؛ یکی از آن‌ها آغاز کاشت درخت در ۵۳ هکتار زمین بود و امیدواریم با در اختیار قرار گرفتن ۱۰۰ هکتار دیگر که مورد درخواست مدیریت شهری است نیز موافقت شود تا یک اتفاق بزرگ برای فضای سبز اصفهان در پهنه‌ای ۱۵۰ هکتاری رخ دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر گفت: این پوشش فضای سبز در کنار پالایشگاه اصفهان واقع شده و انتخاب این مکان در راستای پاکیزگی هوای اصفهان دارای اهمیت بالایی است.

وی با اشاره به افتتاح گلخانه گیاهان گرمسیری در محل باغ گل‌ها در قالب برنامه هر یکشنبه یک افتتاح، اظهار امیدواری کرد که شاهد اتفاقات اینچنینی در گوشه و کنار شهر باشیم.

پیامبر (ص) دنبال حاکمیت اخلاق در جامعه بودند

وی در ابتدای این جلسه با تسلیت شهادت امام کاظم (ع) و تبریک مبعث رسول مکرم اسلام، اظهار کرد: هرکسی ادعای همسویی با پیامبر اکرم (ص) را دارد باید سعی کند در مسیر آن حضرت قرار گیرد؛ خداوند به آن حضرت خلق عظیم داده است که این خلق عظیم یکی از رموز موفقیت ایشان است.

نصراصفهانی خاطرنشان کرد: رمز موفقیت پیامبر ارتباط با مردم و تأثیرگذاری بر آن‌ها بود و توجه ایشان به خلق و خوی نیکو و استقرار اخلاق در جامعه حائز اهمیت است.

۲۲ سال از اولین انتخابات شوراها گذشت

وی اظهار کرد: اولین دوره انتخابات شوراها در ۱۷ اسفندماه ۷۷ و در دولت اصلاحات برگزار شد و در بیش از ۴۰ هزار حوزه انتخاباتی، ۲۰۰ هزار نفر از کسانی که خود را در معرض رأی مردم قرار دادند، انتخاب شدند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: این منتخبین امور شهرها و روستاها را در اختیار گرفتند و امروز ۲۲ سال از این اتفاق می‌گذرد و ثمره آن در روستاها و شهرها دیده می‌شود؛ شوراها در این سال‌ها به سرعت سیر رشد، تعالی و توسعه خود را طی کرده‌اند بنابراین امید است با گذشت ۲۲ سال عمر شوراها، شاهد افزایش باور به این نهاد مردمی باشیم.

کد خبر 479663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.