آماده‌سازی نخستین پناهگاه سگ‌های بلاصاحب در آمل ‏

شهردار آمل از آماده سازی نخستین پناهگاه سگ‌های بلاصاحب در این شهر خبرداد.‏

به گزارش ایمنا، حمید هاشمی با اشاره به اختصاص و آماده سازی زمینی خارج از شهر به منظور نگهداری از سگ‌های بلاصاحب اظهار کرد: زمینی به مساحت سه هزار متر مربع خریداری کردیم که در فاز اول ۱۱ غرفه در مجموع ۶۰۰ متر از این زمین با سازه‌های سبک به عنوان پناهگاه نگهداری و ساماندهی سگ‌های ولگرد آماده بهره برداری است.

وی با اشاره به استقرار کانکس‌هایی برای نگهداری از غذای سگ‌ها و همچنین محل عقیم سازی و واکسیناسیون این حیوان‌ها ادامه داد: با راه اندازی و انتقال سگ‌های بلاصاحب به این پناهگاه؛ خدمات لازم در جهت عقیم سازی، غذا رسانی و عملیات درمانی توسط شهرداری آمل، گروه‌های حامی حیوانات و دوستداران محیط زیست انجام می‌شود.

شهردار آمل عنوان کرد: به منظور بررسی چالش‌ها و راهکارهای موجود در حوزه ساماندهی سگ‌های بلاصاحب جلسات متعددی با کارشناسان و متخصصان در این زمینه صورت گرفته است. برای ساماندهی و نگهداری سگ‌های بلاصاحب به همکاری و کمک سازمان‌های مردم نهاد، دوست داران و فعالان محیط زیست نیاز جدی داریم.

وی تصریح کرد: ایجاد این پناهگاه چالش‌ها و مشکلات فراوانی برای شهرداری داشته، اما شهرداری آمل ارائه اینگونه خدمات را وظیفه خود دانسته و دست یاری تمامی انجمن‌های حمایت از حیوانات را به گرمی می‌فشارد و آمادگی دارد، به منظور استفاده و بهره گرفتن از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد فعال در این بخش مکان‌های نگهداری سگ‌های بلاصاحب را به دو یا حتی سه مکان افزایش دهد.

کد خبر 479656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.