عملیات اجرایی ساخت ٩ ایستگاه جدید مترو تهران به اتمام رسید

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه عملیات اجرایی ٩ ایستگاه جدید مترو به اتمام رسیده است، گفت: این ایستگاه‌ها به زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش ایمنا، سید مناف هاشمی با اشاره به افتتاح ایستگاه‌های جدید مترو گفت: ایستگاه‌های جدید در خط شش و هفت مترو تا پایان سال به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی با بیان اینکه تعداد دیگری از ایستگاه‌های آماده افتتاح مترو تهران در روزهای ۲۰ و ۲۵ اسفند ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسند، افزود: با افتتاح و بهره برداری دو ایستگاه دولاب و قیام در ۱۴ اسفند ماه که به صورت ویدئوکنفرانس توسط رئیس‌جمهور بهره‌برداری شد، شمار ایستگاه‌های مترو پایتخت به ١٣١ ایستگاه رسید.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران ادامه داد: با بهره‌برداری از این ایستگاه‌ها تعداد جا به جایی مسافران روزانه به تعداد دو میلیون ٢٠٠ نفر در شرایط عادی و غیر کرونایی خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: ایستگاه‌های تربیت مدرس، شهید ستاری، شهید اشرفی اصفهانی و یادگار امام (ره) قطعاً افتتاح خواهند شد و ایستگاه‌های آهنگ، شهرک آزمایش، اقدسیه، مرزداران و باقرخان در مراحل نهایی کار است که یا در روزهای آخر سال به بهره برداری می‌رسند یا در فروردین به روی مردم شریف بازگشایی خواهد شد.

به گزارش ایمنا، خط شش مترو ۳۲ کیلومتر طول و ۳۱ ایستگاه دارد؛ این خط از حرم شاه عبدالعظیم آغاز و پس از طی یک مسیر جنوب به شمال در ایستگاه میدان شهدا با خط چهار، در امام حسین با خط دو، در ایستگاه شهدای هفت تیر با خط یک و در ایستگاه میدان ولیعصر با خط سه، تقاطع خواهد داشت و سپس به شمال غربی تهران منتهی می‌شود.

خط هفت مترو تهران نیز به‌طول ۲۷ کیلومتر و ۲۲ ایستگاه از ورزشگاه جهان پهلوان تختی در جنوب شرق تهران آغاز و پس از عبور از مناطق پر جمعیتی مانند بزرگراه شهید آیت‌الله محلاتی، خیابان مولوی، خیابان هلال احمر، خیابان قزوین، بزرگراه شهید نواب صفوی، خیابان آزادی، میدان توحید، برج و بیمارستان میلاد و میدان صنعت، به میدان بوستان در سعادت آباد ختم می‌شود.

همچنین ناوگان مترو تهران در هفت خط و ۱۳۲ ایستگاه فعال است که در حال حاضر خط یک مترو دارای ۲۹ ایستگاه به اضافه سه ایستگاه انشعابی است و خط دو دارای ۲۲ ایستگاه، خط سه دارای ۲۴ ایستگاه، خط چهار دارای ۱۹ ایستگاه به اضافه سه ایستگاه انشعابی، خط پنج دارای ۱۱ ایستگاه به اضافه دو ایستگاه انشعابی و خط هفت دارای ۱۴ ایستگاه است.

منبع: ایرنا

کد خبر 479652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.