دفتر «دبیرخانه انتقال تجربیات بازآفرینی شهری منطقه ۲ کشور» راه‌اندازی شد

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان از راه‌اندازی دفتر دبیرخانه انتقال تجربیات بازآفرینی شهری منطقه دو کشور در بافت تاریخی جنوب میدان نقش جهان خبر داد.

سید احمد حسینی‌نیا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: کشور ما بر اساس تفاهم نامه همکاری مشترک شرکت بازآفرینی شهری ایران و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، به پنج منطقه تقسیم بندی شده است تا در هر منطقه‌ای دبیرخانه‌ای با مأموریت تبادل تجارب موفق داخلی و خارجی برای شهرداران و دست‌اندرکاران حوزه بازآفرینی شهری تشکیل شود.

وی افزود: در منطقه دو استان‌های اصفهان، فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد و هرمزگان قرار دارند که ریاست این دبیرخانه بر عهده شهردار اصفهان و دبیر آن معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان تصریح کرد: این دبیر خانه با هدف ایجاد هم‌افزایی در موفقیت اقدامات بازآفرینی شهری تمامی کنشگران در این حوزه تشکیل شده و تجربه‌های ارزشمند بازآفرینی شهری در حوزه‌های شهرسازی، معماری، اقتصادی، اجتماعی، محیطی از طریق این دبیرخانه جمع‌آوری و ترویج می‌شود.

وی با بیان اینکه دفتر دبیرخانه انتقال تجربیات بازآفرینی شهری منطقه دو کشور به منظور ارتباط با کنشگران این حوزه در محدوده بافت تاریخی میدان نقش جهان در مجاورت باغ زره سازان راه‌اندازی شده است، خاطرنشان کرد: هدف این دبیرخانه انتقال تجربیات بازآفرینی شهری در چهار محور اصلی است.

حسینی‌نیا ادامه داد: از جمله این محورها برقراری ارتباط با دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط و فعال در حوزه بازآفرینی جهت شناسایی و احصاء اطلاعات مرتبط با تجربیات برتر بازآفرینی شهری، انجام هماهنگی‌های موردنیاز با شهرداری‌ها، مجریان و کارفرمایان پروژه‌های بازآفرینی و پژوهشکده‌ها دسته‌بندی و گونه‌بندی تجربیات احصاء شده از شهرداری‌ها و انتقال و ترویج انواع تجربیات به سایر کنشگران عرصه بازآفرینی شهری است.

کد خبر 479645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.