گسترش فضای سبز در رضوانشهر با کاشت گونه‌های بومی

شهردار رضوانشهر گفت: شهرداری در حدود سه سال گذشته یعنی از سال ۱۳۹۶ تا کنون نسبت به غرس دو هزار و ۱۲۳ اصله نهال از گونه های مختلف در شهر اقدام کرده است.

به گزارش ایمنا، مازیار صفایی اصلی در این باره اظهار کرد: برای زیبایی و توجه به محیط زیست، ناگزیر به حفظ فضای سبز و پرداختن به این موضوع هستیم.

وی ضمن گرامیداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری تصریح کرد: این درختان از گونه‌های انجیلی، عنبر سائل، گلابی بومی و انواع درختان زینتی شامل یاس پیوندی، افرا سرخ ایستاده، لگستروم، فتونیا بوده که برای زیبایی و افزایش سطح فضای سبز شهری بسیار مؤثر است.

شهردار رضوانشهر افزود: هدف گذاری اصلی شهرداری در برنامه ریزی توسعه فضای سبز شهری بر تغییر بافت آن از طریق توقف کاشت درختان سوزنی برگ و تمرکز بر گونه‌های بومی منطقه به ویژه انجیلی است که از این طریق می‌توان بهبود سیما و منظر شهری متناسب با شهرهای همجوار جنگل هیرکانی و پیشگیری از آسیب پذیری درختان حین بحران برف را دنبال کرد.

وی با تاکید بر اینکه در این دوره از مدیریت شهری، سیاست شهرداری بر گسترش فضای سبز در رضوانشهر با کاشت گونه‌های بومی قرار گرفته است، افزود: گونه‌های بومی علاوه بر سازگاری با محیط، پایداری به مراتب بیشتری دارند.

به گزارش ایمنا، درخت انجیلی گونه‌ای متعلق به دوران سوم زمین شناسی و شاخص‌ترین گونه جنگل‌های هیرکانی است که شهرداری رضوانشهر با کاشت این درخت در سال ۱۳۹۸ مورد تقدیر دفتر فنی استانداری گیلان قرار گرفته است.

منبع: ایرنا

کد خبر 479644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.