دستمالچیان: عربستان سعودی باید با واقعیت‌ها کنار بیاید

کاردار اسبق ایران در عربستان گفت: امروز عربستان سعودی باید با واقعیت‌ها کنار بیاید؛ اگر محمد بن سلمان در سال‌های گذشته از این باتلاق خود ساخته بیرون می‌رفت و به جنگ در یمن پایان می‌داد، امروز به این ذلت و خواری دچار نمی‌شد.

احمد دستمالچیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد رفتار آمریکا در قبال سیاست‌های عربستان، اظهار کرد: مدت زمان زیادی است که بحران یمن مانند خنجری به قلب عربستان فرو رفته است؛ زیرا در حملات خود، با مشکلات فراوانی روبه‌رو است.

وی افزود: مناقشه یمن به باتلاقی تبدیل شده که محمد بن سلمان، ولیعهد نابخرد عربستان را در خود می‌کشد؛ زیرا وی تصور می‌کرد به واسطه پول و تجهیزات می‌تواند به اهداف خود دست یابد، اما اکنون گرفتار جنگی تمام عیار با انصارالله یمن شده است.

کاردار اسبق ایران در عربستان ادامه داد: سعودی‌ها به واسطه شکست‌های پی در پی، مدتی است دنبال راه‌حلی آبرومند برای خروج از مناقشه یمن هستند. به نظر می‌رسد با روی کار آمدن دولت جدید آمریکا و فشار نهادهای حقوق بشری، جنگ یمن خاتمه یابد.

دستمالچیان تصریح کرد: ایالات متحده آمریکا می‌داند شکست‌های اخیر یمن باعث می‌شود سلاح‌های خریداری شده از آنها، در دنیا ناکارآمد جلوه کند و برای حفظ حیثیت نظامی خود به این مناقشه پایان خواهد داد.

وی تاکید کرد: پس از پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، پیش بینی می‌شد که اولین موضوعی که بایدن در مسائل منطقه‌ای به آن می‌پردازد مناقشه یمن است؛ زیرا ادامه این جنگ باعث تضعیف عربستان سعودی خواهد شد که می‌تواند منافع واشنگتن را به خطر بیندازد.

کاردار اسبق ایران در عربستان خاطرنشان کرد: امروز عربستان سعودی باید با واقعیت‌ها کنار بیاید؛ اگر محمد بن سلمان در سال‌های گذشته از این باتلاق خود ساخته بیرون می‌رفت و به جنگ در یمن پایان می‌داد، امروز به این ذلت و خواری دچار نمی‌شد.

کد خبر 479623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.