نظر کارشناسان داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار استقلال و فولاد

سه کارشناس مطرح داوری به بررسی صحنه‌های مشکوک دیدار امروز استقلال و فولاد خوزستان پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استقلال ساعتی پیش موفق شد فولاد را در ورزشگاه آزادی با گل ارسلان مطهری در دقایق پایانی و از روی نقطه پنالتی شکست دهد تا در روز توقف پرسپولیس، خود را با فرهاد مجیدی به صدر نزدیک کند. آبی‌ها با این نتیجه به جمع ۳۰ امتیازی‌های لیگ وارد شدند تا حالا ۴ امتیاز با سپاهان و پرسپولیس فاصله داشته باشند. قضاوت این مسابقه سرنوشت ساز بر عهده کمیل غلامی بود که به تازگی در لیست داوران بین‌المللی ایران قرار گرفته است و به همراه تیم داوری خود، روز سختی را پشت سر گذاشت چرا که شاهد چند برخورد در محوطه جریمه بودیم که مهم‌ترین آن‌ها به محوطه فولاد باز می‌گشت که غلامی با پنالتی تشخیص دادن یکی از آن‌ها، راه برد شیرین فرهاد را هموار کرد. صحنه‌های بحث برانگیز و مشکوک داوری این مسابقه توسط حیدر سلیمانی و حسین نجاتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، و همچنین نوید مظفری بررسی شده که در ادامه می‌خوانید:

سرنگون شدن نادری در محوطه فولاد

دقیقه ۷ روی حرکت تاکتیکی استقلالی‌ها، محمد نادری قصد نفوذ به محوطه را داشت که در کورس با مدافع فولاد نقش بر زمین شد و با وجود اعتراض شدید، غلامی دستور به ادامه بازی داد.

سلیمانی: زمانی که نادری وارد محوطه فولاد شد و بازیکن این تیم بدون هیچ گونه تأثیری روی نادری ادامه بازی داد. نادری در این صحنه شبیه‌سازی کرد تا از داور یک پنالتی بگیرد و نیاز به یک کارت زرد برای این صحنه داشت.

نجاتی: بازیکن با پای راست خودش پای راست مهاجم حریف را می‌زند. به عبارتی با مانع شدن به وسیله پا، باعث سرنگونی حریف می‌شود. برخورد دست مدافع به بدن مهاجم یک برخورد طبیعی است ولی سرنگون کردن حریف با پا بر اثر بی احتیاطی که مرتکب می‌شود خطا و پنالتی است.

مظفری: نخستین صحنه مشکوک در دقیقه ۶ رقم خورد که نادری خودش را به زمین زد و داور حتی می‌توانست برای شبیه‌سازی به او کارت زرد نشان دهد.

نظر کارشناسان داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار استقلال و فولاد

پنالتی سه امتیازی استقلال

کاشته به دست آمده برای استقلال را قایدی در هشتادمین دقیقه مسابقه با شدت فراوان زد اما توپ در میانه میدان به دستان کولیبالی برخورد کرد و در ادامه در جدال مطهری و مدافع فولاد برای تصاحب توپ، باعث کف پا بازیکن فولاد به مطهری بخورد و داور در همین حین نقطه پنالتی را نشان داد که البته به وضوح مشخص نشد به دلیل کدام یک از این دو صحنه چنین تصمیمی گرفته است.

سلیمانی: ضربه کاشته به دست باز شده کولیبالی برخورد کرد که داور به درستی خطا هند او را تشخیص داد و اعلام پنالتی کاملاً صحیح بود که حتی بازیکنان فولاد اعتراضی به آن نکردند.

نجاتی: اگر داور در این صحنه هند اعلام کرده باشد که از ظاهر امر اینگونه است، درست تصمیم گرفته چون که بازیکن خط دفاعی فولاد با پریدن به طرف بالا مانع توپ می‌شود. این یعنی دست را جایی می‌برد که قبلاً آنجا قرار نداشته و این به آن معنا است که هند عمد بوده است.

مظفری: برخورد توپی که قایدی شوت کرد و به دست مدافع فولاد خورد، خطای هند نبود اما در ریباند، مدافع فولاد پای مطهری را زد و پنالتی درست بود.

نظر کارشناسان داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار استقلال و فولاد

عملکرد کلی تیم داوری

سلیمانی: بازی استقلال و فولاد خوزستان کلاً دو صحنه مشکوک داوری داشت که یکی در نیمه نخست و دیگری در اواخر بازی اتفاق افتاد. دقایق پایانی خطایی بیرون از محوطه اتفاق افتاد که داور به درستی با همراهی کمک داور اول خطا را بیرون از محوطه جریمه تشخیص داد. در مجموع به نظرم تیم داوری قضاوت خوبی انجام داد.

مظفری: داوری خوب بود و داور اشتباه تأثیرگذاری نداشت. تنها مشکل او در جریمه‌های شخصی و واکنش به اعتراض‌ها بود. در صحنه خطای قبل از گل استقلال، خطای کولیبالی به درستی گرفته شد و حتی داور باید به او کارت زرد نشان می‌داد.

کد خبر 479573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سید حسن حجازی DE ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    0 0
    دانشگر بهترین دفاع او را ببرید برای اسیا