آلومینیوم یک- سپاهان ۶/ ۶ گل برای فرار به سمت قهرمانی ششم

تیم فوتبال سپاهان با یک برتری پر گل برای پرسپولیس صدرنشین خط و نشان کشید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال، امروز از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه تیم‌های آلومینیوم و سپاهان در ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی ۶ بر یک سپاهان به پایان رسید.

هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های آلومینیوم اراک و سپاهان

ورزشگاه: امام خمینی (ره) اراک

گل‌ها: مهدی حسینی (دقیقه ۲+۴۵) برای آلومینیوم- محمد محبی (دقیقه ۱۵)، سجاد شهباززاده (دقایق ۲۷ و ۶۰)، محمدرضا خلعتبری (دقیقه ۴۸) و دانیال اسماعیلی‌فر (دقایق ۸۸ و ۹۳) برای سپاهان

اخطار: محمد ایران پوریان (دقیقه ۲۴)، محمود خرمزی (دقیقه ۵۳، سرمربی)، مهدی حسینی (دقیقه ۶۷) از آلومینیوم- محمدرضا حسینی (دقیقه ۶۵)، سجاد شهباززاده (دقیقه ۶۹)، محمد نژادمهدی (دقیقه ۸۰)، جلال الدین علیمحمدی (دقیقه ۸۷) از سپاهان

اخراج: محمد ایران پوریان (دقیقه ۴۸، کارت زرد دوم)، محمود خرمزی (دقیقه ۶۶، کارت زرد دوم) از آلومینیوم

آلومینیوم: حسین پورحمیدی، شاهین توکلی، امیرمحمد هوشمند (۴۶- میثم مجیدی)، محمد ایران‌پوریان، پوریا آریاکیا، رامتین سلیمان‌زاده، مصطفی احمدی (۷۱- امیر نوری)، سید مهدی حسینی، میثم آقایی (۷۱- جابر انصاری)، حامد پاکدل (۸۵- نیما درودی) و سعید باقرپسند (۵۰- اسماعیل شریفات).

سرمربی: محمود خرمزی

سپاهان: پیام نیازمند، دانیال اسماعیلی‌فر، امید نورافکن، محمد نژاد مهدی، عزت الله پورقاز (۷۷- گئورگی گولسیانی)، محمد کریمی، یاسین سلمانی (۸۰- رضا میرزایی)، جلال الدین علی‌محمدی، محمد محبی (۶۴- مهدی ترکمان)، محمدرضا خلعتبری (۶۳- محمدرضا حسینی) و سجاد شهباززاده (۷۷- علیرضا صادقی).

مربی: محرم نویدکیا

داور: حسین زیاری

شرح بازی:

دیدار حساس آلومینیوم و سپاهان در حالی آغاز شد که دو تیم از همان دقایق ابتدایی بازی با ارائه یک بازی هجومی و به دور از ترس برای گلزنی برنامه داشتند. در این بین این سپاهان بود که روی اولین حمله جدی خود در دقیقه ۱۵ توسط محبی به گل رسید. سپاهان که به وضوح بازی را خوب آغاز کرده بود در ادامه باز هم به حملات خود ادامه داد و حدود ۱۰ دقیقه بعد روی یکی از آنها این بار توسط سجاد شهباززاده به گل رسید. سپاهان به نظر در همان نیمه نخست برتری خود را قطعی کرده بود اما گل ثانیه پایانی مهدی حسینی برای آلومینیوم کار را پیچیده کرد تا در نیمه دوم بازی با اختلاف حداقلی آغاز شود.

شروع نیمه دوم اما با بازی طوفانی شاگردان محرم نویدکیا همراه بود، تنها ۳ دقیقه بعد از آغاز بازی پس از یک ضد حمله، ایران پوریان روی محبی خطا کرد تا اخراج شود و میزبان ۱۰ نفره شود اما در ادامه ضربه ایستگاهی حاصل از همان خطا تبدیل به گل شد تا سپاهان دوباره اختلاف را به دو گل افزایش داده باشد. خلعتبری که گل سوم را به زیبایی به ثمر رسانده بود چند دقیقه بعد پی ریزی گل چهارم سپاهان را هم کرد تا زمینه ساز گل چهارم این تیم توسط شهباززاده شود. سپاهان که در ادامه بازی را کنترل می‌کرد در دقایق پایانی بازی دو بار دیگر توسط اسماعیلی‌فر به گل رسید تا برتری ۶ بر یک برای این تیم رقم بخورد.

بدین ترتیب سپاهان با برتری پر گل در این بازی و کسب ۳ امتیاز و با توجه به تساوی پرسپولیس برابر صنعت نفت آبادان، مثل پرسپولیس ۳۴ امتیازی شد اما تنها به دلیل یک گل تفاضل گل کمتر در همان رتبه دوم باقی ماند.

شرح گل‌ها:

۱-۰ (دقیقه ۱۵- سپاهان) - ارسال امید نورافکن از سمت چپ در تیر دورتر به شهباززاده رسید و پاس رو به عقب او با شوت آرام سلمانی همراه شد که در میانه راه توپ را محبی صاحب شد و با یک چرخش مناسب و ضربه بی وقفه با پای چپ دروازه آلومینیوم را باز کرد.

۲-۰ (دقیقه ۲۷- سپاهان) - پس از مهار اشتباه پورحمیدی و دفع توپ مدافع آلومینیوم از روی خط دروازه، توپ به خلعتبری رسید که در حالتی نامتعادل او توپ را به سلمانی رساند و او نیز پس از کنترل توپ موقعیت شوت زنی را برای شهباززاده فراهم کرد تا مهاجم سپاهان گل چهاردهم خود را در این فصل به ثمر برساند.

۲-۱ (دقیقه ۲+۴۵- آلومینیوم) - پس از اینکه شهباززاده در ضد حمله سپاهان توپ را از دست داد توپ به آریاکیا رسید و او با یک پاس بلند پشت مدافعان توپ را به مهدی حسینی رساند تا او در موقعیت تک به تک دروازه نیازمند را باز کند.

۳-۱ (دقیقه ۴۹- سپاهان) - پس از خطای ایران پوریان روی محبی و اخراج او، محمدرضا خلعتبری ضربه ایستگاهی سپاهان را به زیبایی تبدیل به گل کرد.

۴-۱ (دقیقه ۶۰- سپاهان) - روی یک ضد حمله خلعتبری با پشت سر گذاشتن مدافع آلومینیوم توپ را برای شهباززاده کاشت تا او بدون وقفه با ضربه‌ای دقیق گل چهارم سپاهان و گل دوم خود در این بازی را به ثمر برساند.

۵-۱ (دقیقه ۸۸- سپاهان) - در محوطه جریمه پاس در عمق حسینی پشت مدافعان به اسماعیلی‌فر رسید و او با یک ضربه در زاویه موافق گل پنجم سپاهان را به ثمر رساند.

۶-۱ (دقیقه ۹۳- سپاهان) - ارسال کرنر ترکمان در شلوغی محوطه جریمه به اسماعیلی‌فر رسید تا او با یک ضربه مطمئن گل ششم سپاهان را به ثمر برساند.

دقایق حساس:

دقیقه ۲۱- شوت میثم آقایی از پشت محوطه جریمه با اختلافی کم از بالای دروازه سپاهان به بیرون رفت.

دقیقه ۲۹- شوت زمینی جلال الدین علیمحمدی را دروازه بان آلومینیوم مهار کرد.

دقیقه ۵۸- توپ در سمت راست محوطه جریمه به پورقاز رسید و شوت محکم او با اختلافی کم از بالای دروازه آلومینیوم به بیرون رفت.

دقیقه ۷۵- شوت سنگین نورافکن با واکنش خوب پورحمیدی راهی به گل پیدا نکرد.

دقیقه ۸۳- ضربه ایستگاهی دیدنی اسماعیلی فر با واکنش خوب دروازه بان آلومینیوم راهی کرنر شد.

دقیقه ۹۱- شوت خطرناک شاهین توکلی را پیام نیازمند از زیر طاق دروازه بیرون کشید و راهی کرنر کرد.

اتفاق ویژه:

پیروزی ۶ بر یک سپاهان برابر آلومینیوم مشترکاً با برد ۶ بر یک برابر سپیدرود که دو فصل قبل رقم خورد بهترین بردهای سپاهان در تاریخ لیگ برتر لقب گرفت.

بهترین بازیکن:

محمدرضا خلعتبری امروز فوق العاده کار کرد و با یک گل و یک پاس گل در کنار شهباززاده و اسماعیلی‌فر دو گله بهترین بازیکن این دیدار بود.

کد خبر 479556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.