استقلال ۱- فولاد صفر/ مجیدی انتقام فکری را گرفت

فرهاد مجیدی کارش را با برد در استقلال استارت زد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استقلال عصر امروز شنبه - ۱۶ اسفند ماه - میزبان فولاد بود که با تک گل مطهری از روی نقطه پنالتی از سد شاگردان نکونام گذشتند تا تعویض کادرفنی برایشان خوش یمن باشد.

دیدار تیم‌های استقلال و فولاد

ورزشگاه: آزادی، تهران

تماشاگر: -

گل‌ها: امیر ارسلان مطهری (دقیقه ۸۱- برای استقلال از روی نقطه پنالتی)

اخطار: مهدی قایدی (دقیقه ۳۲- از استقلال) - محمد دانشگر (دقیقه ۴۵- از استقلال)

اخراج: -

استقلال تهران: رشید مظاهری، محمد دانشگر، سیاوش یزدانی، محمد نادری، وریا غفوری (دقیقه ۷۰- بابک مرادی)، احمد موسوی، مسعود ریگی، آرش رضاوند (دقیقه ۸۸- محمد حسین مرادمند)، فرشید اسماعیلی، شیخ دیاباته (دقیقه ۷۰- امیر ارسلان مطهری)، مهدی قایدی (دقیقه ۸۸- متین کریم زاده)

سرمربی: فرهاد مجیدی

فولاد خوزستان: محسن فروزان، وحید حیدریه (دقیقه ۸۷- مهران درخشان مهر)، موسی کولیبالی، عارف آقاسی، حردانی، محمد آبشک، محمد میری (دقیقه ۶۳- زبیر نیک نفس)، آیاندا پاتوسی (دقیقه ۷۴- صابر حدانی)، ساسان انصاری (دقیقه ۸۷- محمد رضا عباسی)، فرشاد احمدزاده (دقیقه ۸۷- حسین ابراهیمی)، لوسیانو پری را

سرمربی: جواد نکونام

داور: کمیل غلامی

شرح بازی:

میهمان بازی را منسجم‌تر استارت زد و توانست حملات خوبی را روی دروازه آبی‌پوشان تهران ایجاد کند. بهترین فرصت نیمه نخست را ساسان انصاری در اختیار داشت اما ضربه چیپ او را موسوی از خط دروازه بیرون کشید. استقلال نیز روی اشتباه مدافعین به ضد حمله خطرناکی دست یافت ولی فروزان مقاومت کرد تا دو تیم با تساوی راهی رختکن شوند.

نیمه دوم آرام‌تر شروع شد اما باز هم به نظر می‌رسید سرخ‌های خوزستانی برنامه‌های تعیین شده تری برای رسیدن به قفل دروازه حریف دارند و آبی‌ها بیشتر روی حرکات انفرادی بازیکنان‌شان حساب باز کرده‌اند. با این وجود تعویض‌های فرهاد مجیدی استقلال را جلوتر کشید و آمدن ارسلان مطهری قوای هجومی آبی‌ها را دو چندان کرد تا حریف برای دقایقی عقب بشیند.

دقیقه ۸۱ کاشته محکم قایدی به دستان کولی والی خورد و در ادامه جدال مطهری با مدافع فولاد و سرنگون شدنش غفاری را مجاب به اعلام ضربه پنالتی کرد. مطهری خودش پشت این توپ ایستاد و دروازه را باز کرد. در ادامه فولاد خیمه سنگینی روی دروازه آبی‌ها برای جبران گل خورده زد که حاصلی در بر نداشت و بازی با برد آبی‌پوشان به پایان رسید تا نخستین شکست نکونام برابر استقلال رقم بخورد.

شرح گل‌:

۰-۱ (دقیقه ۸۱- ارسلان مطهری) - مطهری پشت ضربه پنالتی ایستاد و در شرایطی که فروزان مسیر حرکت توپ را به درستی تشخیص داده بود، به گوشه سمت چپ دروازه زد.

دقایق حساس:

دقیقه ۷- نادری که به درون محوطه زده بود با مدافع فولاد درگیر و نقش بر زمین شد اما داور علیرغم اعتراض آبی‌پوشان، عقیده‌ای به پنالتی نداشت.

دقیقه ۱۰- توپ برگشتی مدافعین استقلال را آیاندا پاتوسی با کات درون پا به سمت دروازه مظاهری شلیک کرد که توپ به شکلی خطرناک به بیرون رفت.

دقیقه ۲۰- پاس رو به جلو انصاری را با مظاهری تک به تک کرد و ضربه چیپ او را احمد موسوی از دروازه بیرون کشید.

دقیقه ۳۸- اشتباه میری، باعث شد ضد حمله استقلالی‌ها شکل بگیرد و غفوری با پاس توپ را به فضای خالی و نزد شیخ دیاباته رساند اما دستان فروزان این فرصت را از استقلال گرفت.

دقیقه ۶۹- کاشته چسبیده به محوطه را قایدی روی سر دیاباته فرستاد اما ضربه سر مهاجم مالیایی با فاصله کمی از بالا دروازه فروزان بیرون رفت.

دقیقه ۸۰- ضربه ایستگاهی قایدی ابتدا به دست کولیبالی در محوطه خورد و در ادامه نیز ارسلان مطهری توسط دفاع فولاد سرنگون شد و داور به دلیل یکی از این دو خطا، نقطه پنالتی را نشان داد.

دقیقه ۸۳- فولاد خیلی زود روی ارسال حیدریه، تأثیر احمد زاده و کنترل کولیبالی فرصت جبران را داشت اما دروازه استقلال با خوش شانسی باز نشد.

نکات ویژه:

* دانشگر با دریافت چهارمین کارت زرد، بازی بعدی تیمش را از دست داد.

کد خبر 479555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.