تصویب لایحه بودجه ۷۲ میلیارد تومانی شهرداری اهر

رئیس شورای اسلامی شهر اهر از تصویب لایحه بودجه ۷۲۰ میلیارد ریالی شهرداری اهر خبر داد و گفت: لایحه بودجه ۱۴۰۰ شهرداری به هیأت تطبیق ارجاع شد.

به گزارش ایمنا، ابوالفضل بابایی با اشاره به تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۰ شهرداری اهر در شورای اسلامی شهر، اظهار کرد: لایحه بودجه ۷۰۰ میلیارد ریالی که از سوی شهردار به شورای اسلامی شهر اهر ارجاع شده بود، پس از بررسی در جلسات شورا و افزایش ۲ میلیارد تومانی به تصویب رسید.

وی از ارجاع لایحه بودجه ۱۴۰۰ شهرداری اهر به هیئت تطبیق خبر داد، افزود: در لایحه بودجه ۱۴۰۰ شهرداری اهر نسبت طرح‌های عمرانی و هزینه‌های جاری و خدماتی ۶۰ به ۴۰ درصد پیش‌بینی شده، همچنین بودجه سال‌جاری شهرداری اهر نیز بیش از ۸۰ درصد تحقق یافته است.

رئیس شورای اسلامی شهر اهر با بیان اینکه درآمدهای حاصل از فروش املاک شهرداری اهر، طبق قانون صرف پروژه‌های عمرانی و زیربنایی می‌شود، گفت: قانون به شهرداری‌ها اجازه داده تا با فروش املاک؛ هزینه پروژه‌های عمرانی را تأمین کند هرچند از سایر محل‌ها نیز می‌توان تأمین کرد ولی عمدتاً باید به فروش املاک و درآمدهای حاصل از آن متکی بود و از طرفی درآمد فروش املاک را نمی‌توان در محل‌های دیگر هزینه شود.

وی تأکید کرد: درآمدهای حاصل از ماده ۱۰۰ و عوارض‌های ساختمانی و نوسازی و … نیز صرف حقوق پرسنل و هزینه‌های خدماتی و جاری شهرداری اهر می‌شود و از طرفی چون کمک‌های دولتی به شهرداری اهر کاهش یافته، تأثیر منفی زیادی بر عملکرد و تحقق کامل بودجه شهرداری اهر داشته است.

رئیس شورای اسلامی شهر اهر تصریح کرد: بر اساس اعلام شهردار؛ میزان بدهی‌های شهرداری اهر کمتر از پنج میلیارد تومان بوده البته بدهی شهرداری اهر فارغ از بدهی به تأمین اجتماعی است و هر ماه جریمه کلان بر بدهی‌های شهرداری به تأمین اجتماعی اضافه می‌شود که چون اطلاع دقیقی ندارم فکر می‌کنم بدهی تأمین اجتماعی بالای ۲۰ میلیارد تومان است.

وی تکمیل رینگ غربی (خیابان شهید حاج قاسم سلیمانی)، احداث عادل‌آباد به شهرک شیخ شهاب‌الدین اهری، احداث رینگ جنوبی (جنب شهربازی تا میدان شورا)، مسیر گشایی خیابان آزادگان و دو باند کردن ورودی جاده ورزقان را جزو مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی و زیربنایی پیش‌بینی شده در لایحه بودجه ۱۴۰۰ شهرداری اهر دانست و تاکید کرد: احداث واحد ماسه‌شویی اختصاصی شهرداری اهر در لایحه بودجه ۱۴۰۰ شهرداری اهر پیش‌بینی شده است.

بابایی گفت: برای تأمین درآمد پایدار شهرداری اهر، در لایحه بودجه سال آینده شهرداری احداث واحد ماسه‌شویی را با اعتبار یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی کرده‌ایم و تا پایان دوره پنجم شورا سعی می‌کنیم تا طرح‌های ماندگاری داشته باشیم.

وی همچنین از احداث پمپ بنزین در شمال شهر به منظور ایجاد محل درآمد پایدار برای شهرداری اهر در سال ۱۴۰۰ خبر داد و تاکید کرد: نسبت به میزان تحقق بودجه شهرداری اهر؛ طرح‌ها و پروژه‌های مختلف پیش‌بینی شده را عملیاتی می‌کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اهر با بیان این‌که پیاده‌روسازی خیابان باغلار آراسی در سال ۱۴۰۰ انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: یکسری مسیر گشایی نیز در نقاط مختلف شهر اهر را در لایحه بودجه ۱۴۰۰ شهرداری پیش‌بینی شده است که در آینده با تأمین اعتبار، عملیاتی می‌کنیم.

منبع: مهر

کد خبر 479501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.