تفاهمنامه انقلاب گردشگری در شهرداری دزفول امضا شد

تفاهم نامه‌ای با شعار"سال ۱۴۰۰ آغاز انقلاب گردشگری دزفول" بین شهرداری‌های دزفول، چغامیش، شمس‌آباد و جندی شاپور امضا شد.

به گزارش ایمنا، «محمدعلی دوایی‌فر»، شهردار دزفول روز شنبه در آئین امضای تفاهم نامه با شهرداری‌های چغامیش، جندی شاپور و شمس آباد دزفول گفت: صنعت گردشگری با هزینه کم موجب درآمدزایی زیاد و توسعه پایدار می‌شود.

وی با بیان این که دزفول ظرفیت‌های خدادادی فراوانی دارد که هنوز به درستی استفاده نشده‌اند، اظهار امیدواری کرد: با امضای این تفاهم نامه و ارتباطی که برقرار می‌شود از این ظرفیت‌ها استفاده و زمینه توسعه پایدار و درآمدزایی شهروندان فراهم شود.

شهردار دزفول افزود: قرار است با ۱۲ شهر و چهار بخش دزفول این تفاهم نامه امضا شود تا یک محور قوی برای تعامل فرهنگی و گردشگری شکل گیرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان نظیر کوه‌های زاگرس، گونه‌های گیاهی و جانوری، رودخانه دز، چال کندی و کول خرسان گفت: دره توبیرون، آبشار شوی، دژ ممدلی خان، سیاه چال، قلعه شاداب و بافت تاریخی، پل ساسانی، بقاع متبرکه، سدهای دز و تنظیمی، کت‌ها، بیشه‌های مناطق نیمه گرمسیری، باغ‌های مرکبات و گل، جندی شاپور، آرامگاه یعقوب لیث و تپه چغابنوت از دیگر ظرفیت‌های گردشگری دزفول برای توسعه گردشگری و توسعه پایدار هستند.

دوایی‌فر با تاکید بر لزوم فعال شدن گردشگری کشاورزی در شهرستان دزفول به عنوان قطب کشاورزی افزود: دبیرخانه این تفاهم نامه در شهرداری دزفول تشکیل و در شش محور گردشگری طبیعی، تاریخی، فرهنگی، دفاع مقدس، درمانی و صنعت برنامه ریزی شده است.

وی با بیان این که این دبیرخانه فعالیت خود را در شهرهای جندی شاپور، چغامیش و شمس آباد آغاز خواهد کرد، ادامه داد: فعال کردن گردشگری صنعت در دزفول ضروری است.

شهردار دزفول عنوان کرد: طی هماهنگی با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) قرار است با توجه به علاقه مردم بعد از بهره برداری از شرکت قند دزفول، بازدید از چرخه کاشت، برداشت و تولید قند و شکر در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان این که دزفول تنها شهرستان دارای ۱۲ شهر در کشور است، افزود: هر شهر می‌تواند یک شهر گردشگری باشد که بسترهای آن نیز در سال‌های گذشته آماده شده‌اند.

دوایی‌فر اظهار کرد: به دنبال ثبت جهانی آثار دزفول هستیم به همین منظور مستندات و سوابق موردنیاز جمع آوری شده‌اند همچنین از ماه‌های قبل احداث موزه در شهرستان دزفول در دستور کار قرار گرفته که در حال اخذ مجوز هستیم تا آثار و اشیای تاریخی نگهداری و در معرض دید علاقه مندان قرار گیرند.

وی تأمین زیرساخت‌های اقامتی را برای توسعه گردشگری ضروری دانست و افزود: زیرساخت‌های فرودگاه و راه آهن در دزفول فراهم بوده و بوم گردی و طبیعت گردی نیز در حال نهادینه شدن است زیرا استقبال گردشگران به بوم گردی و انتقال فرهنگ مناطق مختلف زیاد بوده است.

شهردار دزفول گفت: بوم گردی در شهر جندی شاپور دزفول رونق خواهد گرفت تا ضمن حفظ محیط زیست برای جلوگیری از هتل سازی، خانه‌های تاریخی نیز احیا شوند.

منبع: ایرنا

کد خبر 479488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.