ترویج کانتینرهای سیار بازیافت در اسپانیا

برنامه‌ریزان اوئلوا، کلانشهری در اسپانیا، استفاده دوباره از کانتینرهای بزرگ بازیافت سیار را در شهر ترویج داده و از مردم خواسته‌اند مواد پسماند خود را با تفکیک در این سطل‌ها جای دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران شهرهای سراسر کشور اسپانیا در گذشته از کانتینرهای بزرگ سیاری برای جمع‌آوری مواد زائد بهره می‌گرفتند، که طی چند سال گذشته، استفاده از آن‌ها به حداقل رسیده بود. این سطل‌های سیار از بخش‌های مختلفی تشکیل شده و هر قسمت آن به بازیافت اقلام خاصی اختصاص داده شده بود. در واقع، مردم موظف بودند مواد پسماند خود را با تفکیک در سطل‌های زباله کوچک‌تری که در کانتینر بزرگ جای داده شده بود قرار دهند. برنامه‌ریزان اوئلوا اخیراً از بازگشت دوباره کانتینرهای سیار بازیافت خبر داده و اعلام کرده‌اند، درست مانند گذشته، این سطل‌های بزرگ طی روزهای دوشنبه در نقاط مختلف شهر قرار می‌گیرد و شهروندان می‌توانند ضایعات خود را با تفکیک در آن‌ها قرار دهند.

ترویج کانتینرهای سیار بازیافت در اسپانیا

تا پیش از ترویج کانتینرهای سیار، بسیاری از مردم اسپانیا مجبور بودند اقلام بزرگ بدون استفاده خود نظیر وسایل منزل را مسافت‌هایی طولانی حمل کنند تا در محل بازیافتی‌ها قرار دهند. حتی بسیاری از مردم که مایل به طی کردن مسیرهای طولانی برای دور انداختن ضایعات نبودند، این اقلام را در بیرون از منزل به حال خود رها می‌کردند. اما با ظهور دوباره این کانتینرهای سیار، مردم می‌توانند در روز مشخصی (به عنوان مثال، دوشنبه‌ها در اوئلوا) به بازیافت اقلام خود در محل زندگیشان بپردازند.

در کانتینرهای جدید شهر اوئلوا، سطل‌های مختلفی برای جمع‌آوری زباله، وسایل الکترونیکی، قطعات گوشی تلفن همراه، مواد پلاستیکی، وسیله‌های فلزی و مواد غذایی تعبیه شده است. بنابراین، شهروندان موظفند اقلام غیر مصرفی خود را با تفکیک در این سطل‌ها قرار دهند تا در صورت امکان، مورد استفاده دوباره کمپانی‌ها و کارخانه‌ها و سایر موارد مشابه قرار گیرد. مواد غذایی نیز برای مصرف حیوانات بازیافت می‌شود ضمن اینکه روغن‌های غذایی نیز برای موارد صنعتی، مورد استفاده دوباره قرار می‌گیرد.

ترویج کانتینرهای سیار بازیافت در اسپانیا

کد خبر 479475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.