سرانه فضای سبز شهر کرج به ۱۶.۵ مترمربع رسید

شهردار کرج گفت: سرانه فضای سبز این کلانشهر در سه سال گذشته تا کنون با ۳.۵ مترمربع افزایش به ۱۶.۵ مترمربع رسیده است.

به گزارش ایمنا، علی کمالی زاده اظهار کرد: در این مدت سالانه بیش از یک متر مربع به سرانه فضای سبز شهر کرج افزوده شده است.

وی با بیان این که طی سال‌های ۹۷ و ۹۸ حدود یک هزار هکتار در کرج جنگل‌کاری شده است، افزود: امسال نیز کاشت یک هزار و ۲۰۰ هکتار جنگل و فضای سبز در دست اقدام گرفت که طی چند روز آینده تکمیل خواهد شد.

شهردار کرج با اشاره به تراکم بالای جمعیتی در استان البرز به ویژه کلانشهر کرج، ادامه داد: تلاش بر توسعه فضاهای سبز در این شهر پرجمعیت معطوف شده است.

وی با اشاره به مجموعه یک هزار هکتاری کمربند سبز باغستان کرج گفت: برای نگهداری از این مجموعه سرسبز تلاش فراوانی شده است.

کمالی زاده با اشاره به ایجاد فضای سبز در ۲۰۰ هکتار از اراضی جنوب غربی شهر (جاده قزل‌حصار)، افزود: ۲۰۰ هکتار دیگر نیز در اراضی حلقه دره و حوالی فرودگاه پیام به فضای سبز اختصاص یافته و ۴۰۰ هکتار از اراضی لشکر ۱۰ سیدالشهدا (ع) نیز امسال به فضای سبز کرج اختصاص یافته است.

وی با تاکید بر این که با تحقق پروژه‌های ذکر شده سطح جنگل‌کاری در کلانشهر کرج از سال ۹۷ تا پایان ۹۹ ا به ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار خواهد رسید، به احداث پارک و بوستان در جای‌جای شهر به ویژه مناطق کم برخوردار اشاره کرد و گفت: پارک ایران کوچک به عنوان مجموعه فرهنگی گردشگری به مساحت هفت هکتار نیز پنجشنبه هفته گذشته توسط رئیس جمهوری افتتاح شد.

کمالی زاده ادامه داد: پارک همگام در خط چهار حصار، مهر، مادران شهید، روشندلان، گذر سبز باغستان، بهارستان، گذر سبز حاشیه روخانه کرج، امید، هاشمی از جمله پارک‌های است که طی سه سال گذشته در کرج به بهره‌برداری رسیده است.

به گفته شهردار کرج ۱۲ کیلومتر از حاشیه اتوبان کرج - قزوین یعنی ۶ کیلومتر در ضلع شمالی و ۶ کیلومتر در ضلع جنوبی در محدوده عوارضی قدیم حصارک تا ورودی بهشت سکینه (س) به فضای سبز اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اهمیت حفظ منابع آبی، گفت: کرج اولین کلانشهر کشور است که فاضلاب را تصفیه کرده و از آب حاصل از آن برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌کنیم؛ همچنین دو تصفیه خانه برای این منظور احداث شده و تصفیه خانه سوم نیز در بهار سال آینده بهره برداری می‌شود.

شهردار کرج با اشاره به وضعیت متروی کرج، گفت: در زمان آغاز به کار شورای پنجم این پروژه تعطیل بود اما اعضای شورا برای راه اندازی دوباره این پروژه اهتمام ویژه ای به خرج دادند.

وی با تاکید بر این که در زمان حاضر ۸۰۰ نفر در پروژه مترو مشغول به کار است، گفت: در بهار ۱۴۰۰ بخشی از این پروژه بهره برداری می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 479448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.