سرانه فضای سبز در اردبیل افزایش می‌یابد

شهردار اردبیل گفت: در سال ۱۴۰۰ سرانه فضای سبز در این شهر با کاشت نهال، درختچه‌ و ایجاد پارک افزایش می‌یابد.

به گزارش ایمنا، حمید لطف‌اللهیان در آئین افتتاح پروژه‌های توسعه فضای سبز در پارک بانوان اردبیل، اظهار کرد: سالانه باید ۵۳ هکتار توسعه فضای سبز در اردبیل انجام شود تا به سرانه مطلوب و قابل قبول دست یافت.

وی سرانه فضای سبز در اردبیل را به ازای هر نفر ۱.۵ متر مربع اعلام کرد و گفت: استاندارد سرانه فضای سبز در کشور ۱۲ متر مربع و در شهر اردبیل ۷.۵ متر مربع است که شش متر مربع تا رسیدن به وضعیت استاندارد فاصله وجود دارد.

شهردار اردبیل با بیان اینکه سال آینده ۸۴۰ میلیارد ریال اعتبار صرف طرح‌های توسعه فضای سبز در اردبیل می‌شود، افزود: امسال شهرداری اردبیل ۵۱۰ میلیارد ریال برای توسعه فضای سبز هزینه کرده که این رقم با رشد ۶۱ درصدی در سال آینده به ۸۴۰ میلیارد ریال می‌رسد.

وی تصریح کرد: در صورت اجرای طرح‌های توسعه فضای سبز در سال آینده سه میلیون بوته گل فصلی و ۳۰۰ هزار درختچه در شهر اردبیل کاشته می‌شود.

لطف‌اللهیان ادامه داد: آهنگ توسعه فضای سبز در شهر اردبیل در همه مناطق، نواحی و مجموعه شورابیل شتاب گرفته و امید است در سال‌های آینده سرانه فضای سبز استان به وضعیت مطلوبی برسد.

وی افزود: در دو سال اخیر اقدامات مناسب در اجرای طرح‌های این حوزه انجام شده به طوری که در مناطق مختلف شهر کاشت درخت، درختچه و گل‌های زینتی در معرض دید عموم قرار گرفته است.

شهردار اردبیل اظهار کرد: در کنار توسعه پارک‌های سطح شهر اردبیل، در سال جاری ۴۰ هزار اصله نهال، ۳۰۰ هزار درختچه زینتی و بیش از ۱.۵ میلیون بوته گل‌های فصلی در مناطق مختلف شهر اردبیل کاشته شده است.

وی گفت: هر چند در کسب منابع و درآمدها مشکلاتی وجود دارد، اما شهرداری با مدیریت درست منابع سعی می‌کند تا طرح‌های توسعه فضای سبز را به عنوان اولویت به انجام برساند.

کد خبر 479438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.