افتتاح نخستین باغ‌های موضوعی در ناژوان

مدیر طرح ساماندهی ناژوان گفت: با هدف استفاده بهینه از ظرفیت طبیعت ناژوان نخستین باغ‌های موضوعی ناژوان افتتاح خواهد شد.

سیدرسول هاشمیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: این طرح‌ها ضمن ایجاد پهنه وسیع فضای سبز، زمینه پژوهشی و آموزشی برای دانشجویان، دانش آموزان و عموم بازدید کنندگان ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به ایجاد باغ شکوفه، ادامه داد: باغ شکوفه‌ها به نام و یاد سرداران شهید اصفهان با وسعت هشت هزار متر مربع در حاشیه جنوب رودخانه آماده افتتاح است.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان ادامه داد: توتستان بزرگ ناژوان به نام توتستان حضرت مرتضی علی (ع) با وسعت بیش از ۲۲ هزار متر مربع از دیگر طرح‌های شاخص حوزه فضای سبز است.

وی با اشاره به کاشت بیش از ۳۲ هزار درخت و درختچه در طول سال‌جاری، تصریح کرد: مجموعه بوستان هزار گل ناژوان به یادبود هزاران شهید والامقام اصفهان با مساحتی بالغ بر ۱۰ هزار متر مربع آماده کلنگ زنی جهت آغاز عملیات اجرایی است.

هاشمیان با تاکید بر ضرورت حفظ کاربری و ماهیت طبیعی ناژوان گفت: احداث باغ گیاهان دارویی ناژوان نیز در مساحتی بیش از ۱۰ هزار متر مربع آماده کلنگ زنی است.

وی افزود: امروزه کشورهای بسیاری از جمله کشورهای مدیترانه‌ای از طریق گردشگری باغ‌های میوه و باغ‌های موضوعی سالانه هزاران و میلیون‌ها گردشگر را به سرزمین‌های خود جذب می‌کنند و با ابتکارات مختلفی باعث به وجود آوردن ده‌ها شغل و کارآفرینی می‌شوند.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان ادامه داد: گردشگری باغ‌های موضوعی این امکان را برای بسیاری از ساکنان بومی فراهم می‌کند که در محل سکونت خویش درآمد مورد نظر را از طریق فعالیت‌های گردشگری کسب کنند.

وی گفت: در این بازدیدها به هیچ وجه نباید از جانب تورهای گردشگری به کشاورزان و باغداران صدمه‌ای زده شود.

هاشمیان با اشاره به بهینه سازی زیرساخت‌ها و امکانات موجود در مراکز گردشگری ناژوان، اظهار کرد: توسعه فعالیت‌های جانبی قابل استفاده از باغ‌های موضوعی برای جذب گردشگران در ایام خاص بهار یعنی فصل شکوفه، فصل برداشت گل و میوه، فصل تهیه فرآورده‌های خاص از میوه‌ها، روش تهیه و بسته بندی خشکبار و تشکیل غرفه‌های فروش مورد توجه قرار خواهد گرفت.

کد خبر 479436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.