اجرای طرح ویژه پیشگیری و رفع سد معبر در ایام پایانی سال

مدیر کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: با توجه به ایام پایانی سال و افزایش ترددها در معابر شهری، طرح ویژه پیشگیری و رفع سد معبر توسط نیروهای این اداره کل اجرا می‌شود.

حسن محمدحسینی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بر اساس تبصره یک بند دو ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها سد معابر عمومی و اشغال پیاده‌روها و استفاده غیرمجاز از فضای میدان‌ها، پارک‌ها و باغ‌های عمومی برای کسب، سکنی یا هر عنوان دیگری ممنوع بوده و شهرداری مکلف است از آن جلوگیری کرده و در رفع موانع موجود و آزاد کردن معابر و اماکن توسط مأموران خود اقدام کند.

وی با اشاره به اجرای طرح ویژه پیشگیری و رفع سد معبر در ایام پایانی سال، خاطرنشان کرد: نیروهای گشت اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری با مراجعه به محل‌های شلوغ که تردد بیشتری در آنها انجام می‌شود، اخطارهای لازم را به کسبه و صنوفی که با ایجاد سد معبر باعث ایجاد مشکل برای تردد شهروندان می‌شوند ارائه کرده و نسبت به رفع سد معبر اقدام می‌کنند.

مدیر کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: گشت‌های ویژه این اداره کل به صورت مستمر صبح و بعد از ظهر در معابر تردد کرده و از طریق اخطار و تذکر برای رفع سدمعبر اقدام می‌کنند.

وی تصریح کرد: طبق تبصره شش ماده ۹۶ قانون شهرداری‌ها فضای تمام معابر شهری در اختیار شهرداری‌هاست و اشخاص نمی‌توانند هیچ معبری را تصرف کنند و اگر این اقدام در قالب نصب هرگونه مانع انجام شود شهرداری نسبت به آزادسازی معبر اقدام کرده و موانع را جمع‌آوری می‌کند.

محمدحسینی با بیان این که اصفهان در موضوع انضباط شهری سرآمد سایر شهرها است، گفت: رویکرد مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان پیشگیری، فرهنگ‌سازی و افزایش سطح آگاهی مردم و در ادامه تعامل و هماهنگی با دستگاه‌های مختلف است.

کد خبر 479421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.