کلائی: پاکیزگی شهر مشهد نباید خدشه‌دار شود

شهردار مشهد گفت: برند این شهر «پاکیزگی» است و این موضوع تحت هیچ شرایطی نباید خدشه‌دار شود.

به گزارش ایمنا، محمدرضا کلائی در آئین رونمایی از مجموعه «باغ زندگی» و «باغ خاطره»، اظهار کرد: محیط زیست اولویت شهرداری است و تمام تلاش خود را در این زمینه خواهیم کرد.

وی افزود: از جمله اقدامات انجام شده می‌توان به ایجاد تصفیه خانه‌ها اشاره کرد که در چند هفته گذشته تصفیه خانه چهل بازه افتتاح و شبکه جداسازی آب شرب از آب خام که فضای سبز بزرگ شهری را متصل و مشروب از آب خام می‌کند با هزینه‌ای بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان ایجاد شده، همچنین توسعه فضای سبز که حدود ۹۰۰ هکتار فضای سبز در ارتفاعات جنوب در حال ایجاد است، اما انجام این اقدامات باعث استمرار یافتن روند توسعه نخواهد شد.

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: معاونت خدمات شهری در راستای توسعه فضای سبز اقدامات بزرگی همچون ساماندهی، درختکاری و آماده‌سازی ۳۰۰ هکتار از کشف رود و درختکاری یکهزار و ۲۰۰ هکتار در کمربند سبز جنوبی را در دست اقدام دارد که سبب توسعه فضای سبز و بهبود محیط زیست شهری می‌شود.

وی با بیان اینکه باغ زندگی یک پروژه اجتماعی است و بهانه‌ای برای نزدیک شدن مردم به محیط زیست شهری و آشنایی فرزندان با طبیعت است، گفت: این پروژه بهانه‌ای برای تقدیر از کسانی است که عضوی را اهدا کرده و یادبود کسانی که از میان ما رفته‌اند.

کلائی با تاکید بر اینکه اگر شهر زیست‌پذیر نباشد، ایجاد هزاران چرخه ارزش افزوده و… فایده‌مند نخواهد بود، اظهار کرد: در ۱۵ روز آخر سال فشردگی کار زیادی است، اما «پاکیزگی» که برند شهر مشهد است، تحت هیچ شرایطی نباید خدشه‌دار شود.

کد خبر 479397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.