افتتاح باغ‌های موضوعی ناژوان همزمان با هفته درختکاری

شهردار اصفهان گفت: همزمان با عید مبعث و در هفته درختکاری باغ‌های موضوعی ناژوان از جمله باغ شکوفه‌ها، گیاهان دارویی، گل سرخ و توتستان تکمیل و افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی صبح امروز _شنبه ۱۶ اسفندماه ۹۹_ در برنامه رادیویی «سلام اصفهان»، اظهار کرد: امسال در آستانه هفته درختکاری ۵۳ هکتار از اراضی منابع طبیعی برای انجام درختکاری در اختیار شهرداری قرار گرفت تا در مجموع ۵۰ هزار اصله درخت و درختچه در پارک جنگلی پرتو کاشته شود.

وی افزود: علاوه بر این عرصه، پیش بینی شده در مرحله دوم ۱۰۰ هکتار دیگر برای انجام درختکاری از سوی منابع طبیعی در اختیار شهرداری قرار گیرد و به مجموعه پارک جنگلی پرتو اضافه شود تا کمربند سبز شهر اصفهان توسعه پیدا کند.

شهردار اصفهان تصریح کرد: آبیاری این عرصه با استفاده از پساب تصفیه شده از تصفیه‌خانه‌ای که دو سال پیش توسط شهرداری در شمال شهر احداث شد، تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان در ناژوان به عنوان ریه تنفسی شهر نیز ۳۰ هزار اصله درخت را در زمین ۵۰ هزار متر مربعی غرس کرده است، ادامه داد: در ناژوان باغ‌های موضوعی از جمله باغ شکوفه‌ها، گیاهان دارویی، گل سرخ و توتستان احداث شده و همزمان با عید مبعث و در هفته درختکاری این باغ‌ها تکمیل و افتتاح خواهد شد. علاوه بر این در خیابان‌های تابان و آسمان و محدوده پل آفتاب نیز فضای سبز ایجاد شده است.

نوروزی با اشاره به پیشرفت فیزیکی پروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح سردار شهید سلیمانی، گفت: طبق قول داده شده به شهروندان، علی‌رغم وجود تمام مشکلات هفته گذشته آخرین مرحله بتن‌ریزی این پل بزرگ با تلاش شبانه روزی کارکنان معاونت و سازمان عمران، مهندسان مشاور و همراهی مسئولان شهرداری منطقه ۱۵ انجام شده و تا پایان هفته جاری عملیات پل‌سازی آن نیز به اتمام می‌رسد.

شهردار اصفهان گفت: به زودی از پروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی بهره‌برداری شده و مراسم افتتاح رسمی آن در فرصت مناسب برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: از تمام مردان و زنانی که در این دوره مدیریت شهری با دو دست شمشیر می‌زنند و اصفهان را به کانون خدمت به مردم و آبادانی در تمام عرصه‌ها تبدیل کردند، قدردانی می‌کنیم؛ بی‌شک مردم اصفهان شاهد تمام خدمات شبانه‌روزی مدیران شهری بوده و قدردان اقدامات انجام شده هستند.

کد خبر 479361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.