نفت آبادان - پرسپولیس/ اولین چالش جدی یحیی برای حفظ صدر

صنعت نفت آبادان و پرسپولیس از ساعت 15 امروز(شنبه) در ورزشگاه تختی آبادان به مصاف یکدیگر خواهند رفت که امتیازسوزی شاگردان گل محمدی می‌تواند مساوی با از دست رفتن صدر و تقدیم کردنش به سپاهان باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرسپولیس بعدازظهر امروز شنبه - ۱۶ اسفند ماه - از ساعت ۱۵ در ورزشگاه تختی آبادان میهمان صنعت نفت خواهد بود. سرخ‌پوشان که همراه با سپاهان تا حد زیادی از سایر رقبا فاصله گرفته‌اند، به دنبال افزایش اختلاف با شاگردان نویدکیا نیز هستند تا با خیال راحت باقی لیگ را سپری کنند. نفتی‌های آبادان هم که فصل خوبی را استارت زده بودند، در چند دیدار اخیر نتایج ضعیفی به دست آورده و از صدر دور شده‌اند. با این حال اگر شاگردان پور موسوی خواهان تاریخ سازی و کسب سهمیه آسیایی هستند، برد مقابل پرسپولیس فرصت مناسبی برای بازگشت‌شان است.

مدعیان در انتظار لغزش سرخ‌ها

پرسپولیس که چندی قبل با افتی محسوس دست و پنجه نرم می‌کرد، این روزها وضعیت ایده‌آلی دارد. آن‌ها از ۸ مسابقه پیشین خود، در ۷ دیدار به پیروزی رسیده‌اند که نکته جالب بردهای متوالی سرخ‌پوشان این است که ۶ پیروزی از ۷ بردشان با تفاضل یک گله به دست آمده و شاگردان گل محمدی به اقتصادی‌ترین شکل ممکن صدر جدول رقابت‌ها را از آن خود کرده‌اند.

نفت آبادان - پرسپولیس/ اولین چالش جدی یحیی برای حفظ صدر

با این وجود بازی با صنعت نفت در آبادان، نخستین تقابل پرسپولیس با تیم‌های بالا جدول پس از تصاحب صدر جدول است که می‌تواند جایگاه آن‌ها را متزلزل کند. سرخ‌ها که هم‌اکنون با اختلاف ۲ امتیازی نسبت به سپاهان در رده نخست جدول رده بندی قرار دارند، به خوبی می‌دانند از دست دادن امتیاز در مسابقات پیش رویشان، پیشکش کردن صدر به نویدکیا و شاگردانش هست که از اتفاق آن‌ها نیز روی نوار پیروزی قرار گرفته‌اند.

رونمایی از ترابی در آبادان

بالاخره پس از بحث و جدل‌های فراوان، پرسپولیس با پرداخت پول بودیمیر پرونده شکایت این بازیکن را بست تا بتواند پنجره نقل و انتقالاتی خود را باز کرده و از بازیکنان جدیدش بهره ببرد. قطعاً یکی از تأثیرگذارترین خریدها پرسپولیس در نیم فصل، مهدی ترابی است که فصل گذشته نیز با پوشیدن پیراهن همین تیم نقش بسزایی در قهرمانی‌شان داشت. ترابی به دلیل بسته بودن پنجره، هفته گذشته نتوانست برای سرخ‌ها به میدان برود اما حالا قادر است تا در آبادان روانه میدان شود.

نفت آبادان - پرسپولیس/ اولین چالش جدی یحیی برای حفظ صدر

البته سوشا مکانی، دروازبان اسبق پرسپولیس که با طرح شکایت خواهان دریافت طلبش از این باشگاه تهرانی است، نسبت به خبر باز شدن مجدد پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس واکنش تندی داشت و مدعی شد اقدام این باشگاه غیرقانونی است و اگر از بازیکنان جدیدشان استفاده یا بدهی ۸۰۰ میلیونی او را نپردازند، از طریق AFC و دادگاه عالی ورزش پیگیر مطالباتش شده که در نتیجه باعث صدور جریمه‌های سنگینی برای تیم سابق و نهادهای فوتبال ایران خواهد شد.

فرصت مناسب شاگردان پور موسوی برای بازگشت به فرمت مدعی

صنعت نفت آبادان که با اعتماد به پور موسوی و بازیکنان بومی فصل بسیار خوبی را تا اینجا پشت سر گذاشته و حتی چندین هفته مالک صدر جدول بوده، در چند دیدار اخیر نتایج مطلوبی کسب نکرده تا آرام آرام از بالای جدول فاصله بگیرد. آن‌ها بیش از ۴۵۰ دقیقه است که طعم پیروزی در لیگ را نچشیده‌اند و سه شکست را در پنج مسابقه اخیرشان تجربه کرده‌اند.

نفت آبادان - پرسپولیس/ اولین چالش جدی یحیی برای حفظ صدر

این در حالی است که نفتی‌ها پیش از این یکی از قدرتمندترین میزبانان لیگ برتر بودند که در خانه به تیم‌های دیگر باج نمی‌دانند. شاگردان موسوی به جز شکست مقابل سپاهان نویدکیا و تساوی با فولاد در دربی خوزستان، در سایر دیدارهای خانگی زمین مسابقه را با دست پر ترک کرده‌اند تا یکی از بهترین میزبانان فصل جاری لقب گیرند. این البته در شرایطی است که آن‌ها در دو دیدار اخیرشان در تختی نیز نتوانسته‌اند به پیروزی برسند.

چشم امید به کاپیتان طالب!

یکی از جدی‌ترین شانس‌های صنعت نفت برای گشودن دروازه حامد لک کاپیتان آبادانی و متعصب این تیم یعنی طالب ریکانی است که این روزها به جز عملکرد فنی و قابل قبولش به عنوان فورواردی قابل اتکا در نوک پیکان حمله نفت مورد تحسین همگان است، بلکه تعصب و عشق مثال زدنی او به شهر و دیارش، به محبوبیت ریکانی میان هواداران برزیل ایران افزوده است.

نفت آبادان - پرسپولیس/ اولین چالش جدی یحیی برای حفظ صدر

او حتی در گفت و گویی مدعی شده بود که پیشنهاد استقلال را به خاطر صنعت نفت رد کرده است؛ ادعایی که البته خیلی زود از سوی مسئولان استقلال رد شده اما با نگاه به عملکرد درخشان ریکانی در نیم فصل نخست، پیشنهادهای وسوسه کننده از سایر لیگ برتری‌ها چندان هم دور از ذهن نیست و ماندن طالب در نفت را باید حاصل تعصب خاص به پیراهنش دانست.

کد خبر 479355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.