آیپد و مک‌بوک جدید اپل چه ویژگی‌هایی دارند؟ 

شرکت اپل قصد دارد در سال ۲۰۲۲ میلادی، از آیپد و مک‌بوک جدید مجهز به نمایشگر OLED رونمایی کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکت اپل در سال ۲۰۱۵ میلادی برای اولین بار از نمایشگر OLED در نسل اولیه اپل واچ استفاده کرد و دو سال بعد استفاده از این نوع نمایشگرها را به آیفون گسترش داد. اولین آیفونی که در آن از نمایشگر OLED استفاده شده است، آیفون X بود. با گذشت سه نسل از زمان رونمایی آیفون X، اپل در تمامی آیفون‌های ۱۲ جدید از این نمایشگر استفاده کرده است.

با وجود این که اپل برای آیفون و اپل واچ از نمایشگر OLED استفاده کرده است، اما تاکنون دیگر محصولات این شرکت مانند آیپد و مک‌بوک از این نمایشگر بهره‌مند نشده‌اند. با توجه به اطلاعات منتشر شده، اپل قصد دارد در سال ۲۰۲۲ میلادی از اولین مدل‌های آیپد پرو و مک‌بوک مجهز به نمایشگر OLED رونمایی کند. علاوه بر این گزارشات منتشر شده حاکی است که اپل قصد دارد از مدل‌های بعدی آیپد پرو و مک‌بوک با نمایشگر Mini-LED رونمایی کند.

نمایشگرهای Mini-LED از مزیت‌های نمایشگرهای OLED مانند روشنایی و کنتراست بالا بهره‌مند هستند. ممکن است شرکت اپل قصد داشته باشد از هر دو نمایشگر OLED و Mini-OLED در آیپد پرو و مک‌بوک‌های آینده استفاده کند. با وجود این باید منتظر ماند تا مشخص شود این شرکت در نهایت چه تصمیمی خواهد گرفت؛ البته منابع زیادی به این موضوع اشاره کرده‌اند که شرکت اپل طی یک یا دو سال آینده از نمایشگرهای OLED در تولید محصولات خود استفاده خواهد کرد.

کد خبر 479325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.