طلب یک میلیارد تومانی شهرداری دامنه از دستگاه‌های اجرایی

شهردار دامنه گفت: حدود یک میلیارد تومان از دستگاه‌های اجرایی شهرستان طلب داریم در حالی که بدهی شهرداری کمتر از یک میلیارد تومان است.

حسین خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها اظهار کرد: یکی از مشکلات و معضلاتی که امروزه شهرداری‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند نبود منابع درآمد پایدار در اغلب شهرهای کشور و حتی کلانشهرها است.

وی افزود: شهرداری‌ها به عنوان دولت محلی برای بقا و حرکت در جهت توسعه شهری و رفع نیازهای شهروندان نیازمند منابع درآمد پایدار هستند که علاوه بر کاهش بار مالی از دوش مردم در رفع نیازهای جامعه شهری، ایجاد کسب و کار، اشتغال و رونق تولید نیز مفید واقع می‌شود.

شهردار دامنه افزود: آنچه که لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها بر آن استقرار یافته است به تمامی مقوله‌ها و مولفه‌ها توجه کافی نشده است لذا به تنهایی نمی‌تواند کمک شایانی به درآمد شهرداری‌ها داشته باشد، اما تا حدودی منابع درآمدی جدید را پدید می‌آورد یکی از معایب این لایحه برخورداری بیشتر شهرهای برخوردار از درآمد بیشتر خواهد بود.

وی با بیان این که ضمانت اجرایی بر اساس کمیسیون ماده ۷۷ شهرداری‌ها است که دارای ضمانت اجرایی خوبی است، افزود: اگر به صورت کامل اجرا شود تا حدودی ملموس خواهد بود، البته شهرهای برخوردار درآمد بیشتری جذب خواهند کرد، اما درآمد حاصل از آن به میزانی نیست که بتوان گفت یک درآمد پایدار خوب و قابل توجهی را برای شهرداری‌ها در بر دارد.

خلیلی با اشاره به میزان مطالبات شهرداری دامنه از دستگاه‌های اجرایی گفت: حدود یک میلیارد تومان شهرداری دامنه از دستگاه‌های اجرایی شهرستان طلب دارد در حالی که بدهی شهرداری کمتر از یک میلیارد تومان است.

کد خبر 479307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.