تفرقه‌ها باید کنار گذاشته شوند/اقتصاد ما نیازمند تحول است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز باید آماده و بسیج برای جنگ اقتصادی باشیم و تفرقه‌ها کنار گذاشته شوند.

به گزارش ایمنا، محسن رضایی روز جمعه ۱۵ اسفند در جلسه مجمع اندیشه و وحدت اسلامی استان مرکزی در اراک، اظهار کرد: همه کشور در تهران خلاصه نمی‌شود، متأسفانه همه چیز چه پیش از انقلاب و چه بعد از انقلاب در تهران خلاصه شده و این یکی از اشکالات جدی اداره کشور است. زمانی شاید در استان‌های کشور به اندازه کافی تحصیل‌کرده وجود نداشت ولی امروز به برکت انقلاب اسلامی تمامی شهرها دارای دانشگاه و تحصیل‌کرده خوب و باسواد است.

وی افزود: انقلاب اسلامی یک انقلاب و نظام مردمی بود ولی روزبه روز دولتی شده است. مردمی شدن انقلاب، سیاست و دفاع ما را به پیروزی‌های بزرگ رساند، اما دولتی شدن کارها به جای توسعه، رضای بر لزوم صداقت هرچه بیشتر با مردم تاکید کرد و و گفت: امروز روزی است که یک‌بار دیگر همانند انقلاب و دفاع مقدس باید یک بسیج سراسری صورت گیرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه باید به گونه‌ای رفتار و اقدام کرد که سرمایه‌های کشور در ایران بمانند و اساتید و نخبه‌ها از کشور خارج نشوند، افزود: نباید به ارزش این مسئله کم توجهی شود.

رضایی بیان کرد: رضایی با ابراز این عقیده که در سال ۱۴۰۰ باید یک اتفاق مهم رخ دهد، پیشنهاد داد که گام دوم انقلاب در سال آینده با یک قیام آغاز شود، چراکه این دو سال نسبت به این بیانیه توجه کافی نشده است. باید گزارشی از میزان تحقق این بیانیه ارائه شود. نباید اجازه دهیم پول ملی کشورمان در منطقه و جهان دچار آسیب شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز باید آماده و بسیج برای جنگ اقتصادی باشیم و تفرقه‌ها کنار گذاشته شوند، در سراسر کشور باید همه متحد شوند، چراکه کشور بدون اتحاد نمی‌تواند حرکت کند. باید به صداقت با مردم و اخلاص در مقابل پروردگار برگردیم و اگر این دو عنصر کلیدی ضعیف شود، خسارات جبران ناپذیری به انقلاب و کشور و مردم وارد خواهد شد.

اقتصاد ما نیازمند یک تحول است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، همچنین در نشست با جمعی از بانوان در اراک، اظهار کرد: زنانی که حق رأی نداشتند و با آنها همچون یک کالای تجاری برخورد می‌شد و از بسیاری از حقوق خود محروم بودند، در انقلاب اسلامی با عزت و احترام به آنها نقش داده شد، اما این نقش دادن نباید به حضور زنان فقط در عرصه سیاست خلاصه شود که البته در مورد مردان نیز همین طور است، اینکه بخواهیم از حضور زنان و مردان در اقتصاد و فرهنگ استفاده نکنیم یک انحراف بزرگ است که در دهه دوم و سوم انقلاب به بعد رخ داده است.

وی افزود: نقشی که بانوان می‌توانند در شرایط امروز کشور در فرهنگ و اقتصاد پیدا کنند از طریق هیچ انسان یا وسیله‌ای تأمین نخواهد شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلح نظام اظهار کرد: اگر پول ملی که یک حیثیت است بی ارزش شود و در مقابل دلار به زمین بخورد، گرانی و تورم را به وجود می‌آورد و به عنوان یک نماد حیثیتی در سطح دنیا حیثیت ملی ما را در سطح دنیا خدشه دار می‌کند.

رضایی تصریح کرد: زمانی می‌توان جلوی این مسئله را گرفت که برای مردم ایران در اقتصاد و فرهنگ جایگاه تعیین شود که در این راستا باید توجه داشت که بانوان در این میان می‌توانند چه کاری انجام دهند؟ ما مسلمان هستیم و خانواده را به عنوان یک اصل تلقی می‌کنیم پس خانه داری می‌تواند یک شغل باشد و دولت به خانه داری و خانه داران و بانوان به عنوان شغل حقوق دهد.

وی اضافه کرد: در حوزه کسب و کارهای خانگی در بسیاری از کشورها همچون تایوان در خانه‌ها ابزار و تجهیزات کامپیوتری تولید می‌کنند یا قطعات موبایل تولید می‌کنند و با قیمت بالا به فروش می‌رسانند ما نیز باید برای نقش آفرینی بانوان در اقتصاد برنامه داشته باشیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اقتصاد ما نیازمند یک تحول است، در خصوص آینده کشور گفت: آینده و سربلندی کشور در دست بانوان است که با حضور آنها در امور مختلف اعم از فرهنگی، علمی، اجتماعی و اقتصادی، آینده خوبی میسر می‌شود، بی شک بانوان آینده کشور را در امور مختلف می‌سازند.

منبع: ایسنا

کد خبر 479304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.