روز درختکاری احیا کننده سنتی نیکو و ارزشمند اسلامی است

امام جمعه زرین شهر گفت: درختکاری باید در جامعه به یک فرهنگ تبدیل شود تا علاوه بر نسل‌های حاضر نسل‌های آینده از برکات آن بهره مند شوند از این رو روز درختکاری را می‌توان جشن بزرگ احیا یک دستور ارزشمند اسلامی دانست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام قاسم باقریان در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه زرین شهر عید مبعث را عید بزرگ جهان اسلام دانست و اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) مظهر رحمت، مهربانی، دوستی، عدالت و هزاران صفت ممتاز دیگر است و زندگی سراسر نور ایشان حاوی نکات و دستورات الهی بوده که عمل به این دستورات بسیاری از مشکلات فردی و اجتماعی را رفع می‌کند.

وی افزود: در مکتب پیامبر اکرم (ص) خشونت و بی عدالتی هیچ جایگاهی نداشته و این مکتب بر پایه مهر، محبت و دوستی بنا نهاده شده و چنانچه به مباحث اخلاقی و سبک زندگی ایشان توجه شود قطعاً بسیاری از چالش‌هایی که امروز با آن مواجه هستیم برطرف خواهد شد.

وی با بیان این که مسجد، در حوزه‌های مختلف به عنوان یک سنگر شناخته می‌شود، گفت: از صدر اسلام تاکنون مساجد همواره یک سنگر مهم به شمار می آمده چرا که مسجد کانون فرهنگ سازی در مباحث مختلف بوده و در هر محله نقش محوری فرهنگ سازی آداب و سنت‌های نیکو و آبادانی و فقر زدایی را بر عهده دارد.

باقریان با بیان این که مردم وظیفه دارند به بهترین شکل از اقدامات مساجد محله‌های خود حمایت کنند، ادامه داد: توجه و رسیدگی به محرومین همواره مورد تاکید اسلام بوده و در ایران اسلامی نیز توجه به قشر آسیب پذیر به عنوان یک اصل در سخنان امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری مورد توجه قرار داشته و برهمین اساس باید در ایام منتهی به عید نوروز به حل مشکلات اقشار مستضعف نگاهی جهادی داشته باشیم.

وی عنوان کرد: عدالت محور اصلی حل مشکلات یک جامعه به شمار می‌آید از این رو باید عدالت در تمام ابعاد در کشور مورد توجه قرار گیرد و یکی از رسیدن به عدالت حفظ و تقویت وحدت، همدلی و کار جهادی است.

امام جمعه زرین شهر با اشاره به توجه مقام معظم رهبری به لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تصریح کرد: اقدامات و رفتارهای ارزشمند مقام معظم رهبری طی یکسال گذشته که با ویروس کرونا درگیر بودیم یک الگوی بی نظیر است چراکه معظم له به بهترین شکل در برنامه‌های مختلف پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند چراکه ساده انگاری این ویروس خطرات وحشتناکی را برای کشور به همراه خواهد داشت.

وی در ادامه بی‌توجهی به حفاظت از محیط زیست به بهانه‌های مختلف را امری ناپسند دانست و گفت: منابع طبیعی برای زمین حکم ریه و تفس سالم را دارد که متأسفانه هر روز شاهد نابودی و تخریب آن به دست انسان‌ها هستیم و این درحالیست که نابودی محیط زیست و منابع طبعی حکم نابودی انسان و حیات بر روی کره زمین را دارد.

باقریان متذکر شد: دین مبین اسلام توجه جدی به حفظ منابع طبیعی داشته و بر همین اساس درختکاری را یک سنت نیکو و حسنه می‌داند و برهمین اساس توجه به بزرگداشت هفته منابع طبیعی و غرس درخت در شهرها و روستاهای مختلف شهرستان موضوعی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: درختکاری باید در جامعه به یک فرهنگ تبدیل شود تا علاوه بر نسل‌های حاضر نسل‌های آینده از برکات آن بهره مند شوند از این رو روز درختکاری را می‌توان جشن بزرگ احیا یک دستور ارزشمند اسلامی دانست.

کد خبر 479256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.