ورزش بانوان در مجامع عمومی منجر به فحشا و منکر می شود

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به انتخابات سال ۱۴۰۰، گفت: نامزدهای انتخاباتی در مناظرات، اخلاق اسلامی را رعایت کنند و مردم نیز باید مواظب دوقطبی‌ها باشند و مشارکت حداکثری را داشته باشند و در انتخاب خود فرد اصلح را انتخاب کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی ظهر امرو، _۱۵ اسفند ماه_ در خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: روز درختکاری فرصتی برای خدمت به نسل کنونی و آینده است. از نیمه اسفند تا پایان این ماه، فرصت مناسبی برای احسان و نیکوکاری است؛ البته به این شرط که احسان ما خالصانه بوده و در برابرش از مخلوق انتظاری نداشته باشیم. گاهی لازم است در احسان ایثار کنیم و همچنین وقتی نیاز کسی را فهمیدیم، بهترین چیزی را که برای خود می‌خواهیم آن را عطا کنیم.

وی افزود: از دیگر نکات مهم در بحث احسان، مخفیانه کمک کردن، کتمان اعطا و تعجیل در اعطا است که همگی از نشانه‌های یاران اهل‌بیت است.

امام جمعه موقت اصفهان اضافه کرد: گنج و رأس ایمان، احسان است که سبب غفران، سیادت، جلالت، محبوبیت، ثنا و ستایش نیکوی مردم، زیادی عمر، حسن عاقبت، حفظ و شکر عملی نعمت است.

مهدوی تأکید کرد: بهترین توشه برای آخرت، احسان است؛ یکی از بهترین راه‌های تقوا و احسان، تعظیم شعائر است. ۲۵ رجب، شهادت امام موسی کاظم (ع)، روز ۲۶ رجب بنا به قولی وفات ابوالطالب، عموی پیامبر و همچنین ۲۷ رجب روز بعثت پیامبر گرامی اسلام است که بهترین فرصت برای تعظیم شعائر اسلامی است.

وی به دیدار اعضای مجلس خبرگان با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای مجلس خبرگان فرمودند که نظام جمهوری اسلامی آرمان‌هایی دارد که لازم است نو شود و لازمه این نو شدن، استفاده از دو منبع قرآن و سنت است. علمای دین باید این به روز رسانی را با استفاده از این دو منبع اصیل انجام دهند.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: رهبر انقلاب مثال‌هایی از این به روز رسانی را بیان کردند که قسط در عدالت اسلامی و مبارزه با استکبار یکی از آنها بود. این موارد قبلاً هم در دین وجود داشت، اما موانعی برای اظهار آن‌ها بود که با پیروزی انقلاب این موارد مورد بحث قرار گرفت و برای مردم بیان شد.

مهدوی تصریح کرد: مقام معظم رهبری دو خطر را برای این به روز رسانی گوشزد کردند که یکی از آن‌ها تحجر و دیگری التقاط است. مجتهدان و علمای دین باید با نگهداری خود از این دو خطر به مباحث روز جامعه پاسخ دهند.

وی ادامه داد: اسلام موافق پیشرفت علمی، اقتصادی و نظامی است؛ در سوره نساء آمده‌است که خداوند می‌فرماید اجازه نمی‌دهد کافران بر مسلمانان مسلط شوند و لازمه این عدم تسلط، پیشرفت در همه زمینه‌ها است.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به بحث دوچرخه‌سواری بانوان گفت: اسلام مدافع پیشرفت و مخالف فحشاء و منکر است؛ بعضی از عزیزانی که می‌گویند چرا مخالف دوچرخه سواری و اسب سواری زنان در مجامع عمومی هستید که پاسخشان این است که اسلام مخالف استفاده از ابزار نیست، بلکه مخالف فحشاء و منکر است. اگر از فحشاء و منکر جلوگیری کنید، اسلام با ورزش مخالفتی ندارد.

مهدوی با اشاره به فتوای مراجع افزود: ورزش بانوان به خودی خود مشکلی ندارد، اما زمانی که به مجامع عمومی و معرض نامحرمان کشیده شود، منجر به فحشاء و منکر می‌شود و اسلام نیز با این قضیه مشکل دارد. امیدوارم وزیری که می‌گوید چرا ستاد احیای اصفهان اینگونه با این مسئله مقابله می‌کند، از فتوای مراجع بی‌خبر بوده باشد، وگرنه در صلاحیت وی باید تردید کرد.

وی یادآور کرد: در سال آینده دو نیمه شعبان داریم و باید بخشی از مال خود را برای ترویج نام حضرت مهدی (عج) کنار بگذاریم، تا سال ۱۴٠٠، کشور رنگ و بوی مهدوی بگیرد؛ اگر چه ترویج معارف هم بسیار مهم است.

امام جمعه موقت اصفهان در ادامه سخنان خود به انتخابات سال ۱۴۰۰ نیز اشاره کرد و گفت: سال آینده انتخابات ریاست جمهوری و شوراها را پیش رو داریم؛ رهبر معظم انقلاب بر دولت جوان حزب‌اللهی تأکید دارند و منظور از دولت حزب‌اللهی دولتی است که ایمان به خدا داشته باشد، خادم مردم، ساده زیست و استکبار ستیز باشد که این موارد در مورد انتخابات شوراهای اسلامی نیز صدق می‌کند. دولتی که بر سر کار می‌آید باید جوان باشد و تجربیات رؤسای جمهور سابق را سرلوحه کار خود قرار دهد.

مهدوی در پایان سخنان خود با اشاره به برنامه‌ریزی دشمن برای انتخابات سال آینده گفت: دشمن در انتخابات ریاست جمهوری به شکل جدی وارد خواهد شد و ممکن است در برجام چراغ سبزی را نشان بدهد که مردم باید نسبت به آن هوشیار باشند. نامزدهای انتخاباتی در مناظرات، اخلاق اسلامی را رعایت کنند و مردم نیز باید مواظب دوقطبی‌ها باشند و مشارکت حداکثری را داشته باشند و در انتخاب خود فرد اصلح را انتخاب کنند.

کد خبر 479248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.