تداوم طرح باغ زندگی و باغ خاطره در مشهد

معاون خدمات شهری شهردار مشهد گفت: این طرح همچنان تدوام دارد و پس از ثبت نام شهروندان در این دو طرح، در جمعه پایانی هر ماه مراسم کاشت درخت را با حضور شهروندان اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی یعقوبی در آئین رونمایی از مجموعه‌های باغ زندگی و باغ خاطره همزمان با روز درختکاری، اظهار کرد: امروز همزمان با روز درختکاری و با دعوت از شهروندان تعداد زیادی از مردم به ارتفاعات جنوبی آماده‌اند تا علاوه بر کاشت درخت در روز درختکاری، در قالب طرح باغ زندگی و باغ خاطره برای تازه متولدین، مزدوجین، یاد بود درگذشتگان و اهداکنندگان عضو درخت بکارند.

وی با اشاره به رونمایی از باغ خاطره و باغ زندگی در کمربند سبز شهر، ادامه داد: پلاک ثبت شده به نام افراد دائمی خواهد بود و موقعیت مکانی دقیق درخت به اعلام می‌شود، همچنین شناسنامه صادر شده برای درخت علاوه بر اهدا به شهروندان در سامانه ثبت می‌شود و امکان ردیابی و رصد درخت وجود دارد.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد تصریح کرد: ثبت پلاک می‌تواند روی درختان موجود و نهال‌های جدید انجام شود و شرایطی لازم برای مشارکت شهروندان در بحث نگهداری درختان فراهم شده است.

وی گفت: در حال حاضر برای مجموعه‌های باغ زندگی و باغ خاطره، کاشت حدود ۱۵ هزار اصله درخت در عرصه کمربند فضای سبز و در محدوده‌ای به وسعت ۳۰ هکتاری پیش بینی شده است، همچنین این اقدام همزمان در ضلع جنوبی پارک بهار در محدوده‌ای به وسعت ۵ هکتاری اجرا می‌شود.

یعقوبی با بیان این که این درختان ارتباط مستمر بین شهروندان و محیط زیست فراهم خواهد کرد، افزود: این اقدام به نوعی در راستای توسعه محیط زیستی و افزایش مشارکت شهروندان در صیانت از زیست بوم شهری خواهد بود و علاوه بر آن برنامه‌هایی برای تنوع و گسترش این طرح‌ها در دستورکار داریم.

وی با تاکید بر این که این اقدامات به همین عرصه‌ها موجود محدود نمی‌شود، اظهار کرد: در ادامه اگر شاهد استقبال شهروندان از این طرح باشیم، بدون محدودیت عرصه‌های بیشتری را به کاشت درخت در قالب این طرح اختصاص خواهیم داد.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد ادامه داد: امروز آغاز توسعه ۱۲۰۰ هکتار درختکاری در کمربند سبز جنوبی شهر مشهد نیز با حضور شهروندان آغاز شد و پیش بینی می‌شود این توسعه تا سال آینده تحقق یابد.

کد خبر 479247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.