واکنش آنکارا به بیانیه اتحادیه عرب علیه ترکیه

وزارت امور خارجه ترکیه به تصمیمات اتخاذ شده علیه آنکارا در نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب واکنش نشان داد و آن را رد کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از آناتولی، وزارت امور خارجه ترکیه طی بیانیه‌ای به تصمیمات اتخاذ شده علیه آنکارا در نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب در سوم مارس ۲۰۲۱ واکنش نشان داد و آن را مردود خواند.

در این بیانیه با تاکید بر اینکه تصمیمات اتخاذ شده از نظر مردم عرب هیچ ارزشی ندارد، آمده است: اعضای اتحادیه عرب به خوبی می‌دانند که اصرار برخی از کشورهای عضو برای حفظ اتهامات کلیشه‌ای خود علیه کشورمان در اصل وسیله‌ای برای سرپوش گذاشتن بر فعالیت‌های مخرب آنها است.

وزارت امور خارجه ترکیه همچنین تاکید کرد: برخی از اعضا به تصمیمات اتخاذ شده اعتراض کردند٬ زیرا این تصمیمات در نتیجه تحمیل محافل مختلف بدون انجام روند مذاکره شفاف بین کشورهای عضو اتخاذ شده است.

در ادامه این بیانیه همچنین تاکید شده است: ترکیه با رویکرد اصولی و قاطع خود٬ یکی از کشورهایی است که برای برقراری امنیت، ثبات و صلح در منطقه و جهان تلاش می‌کند. حفاظت از تمامیت ارضی و حق حاکمیت کشورهای عربی از مهمترین اولویت‌های منطقه‌ای ترکیه است.

در پایان این بیانیه آمده است: یک بار دیگر از اتحادیه عرب می‌خواهیم تا صلح، سعادت و رفاه مردم عرب را در اولویت قرار داده و به جای هدف قرار دادن کشورمان با ادعاهای بی پایه و اساس، در ایجاد امنیت و ثبات در منطقه سهیم باشد.

اتحادیه عرب در بیانیه پایانی خود ضمن محکوم کردن مداخلات ترکیه در امور داخلی کشورهای عربی، از آنکارا خواسته است تا نیروهای خود را از سوریه، لیبی و عراق خارج کند.

منبع: تسنیم

کد خبر 479237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.