مراقب طوفان‌های حادثه‌ساز باشید

سخنگوی آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در خصوص انجام اقدامات لازم و احتیاط در روزهایی که بادهای شدید می‌وزد، توضیحاتی ارائه داد.

فرهاد کاوه آهنگران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص وزش‌های شدید باد هشدار داد و اظهار کرد: با توجه به هشدارهای هواشناسی در خصوص وزش بادهای شدید در چند روز آینده قبل از وقوع طوفان نسبت به باز کردن و یا ایمن‌سازی داربست‌ها و پارچه‌ها و بنرهای نصب شده روی آن اقدام کرده و تا جای ممکن پارچه‌های نصب شده جمع شود و به قسمتی از داربست محکم شود و پس از وقوع طوفان مجدد مثل قبل در همان مکان نصب شود.

وی ادامه داد: همچنین در موقع طوفان یا باد شدید باید از کار کردن کارگران روی داربست پرهیز شود و مالکان اجرای طرح‌های ساختمانی باید بیشتر با توجه به هشدارهای هواشناسی نسبت به ایمن و پایدارسازی سازه‌های ناتمام خود اقدام کنند.

سخنگوی آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: افراد باید از پارک خودرو زیر درختان فرسوده اجتناب کنند، زیرا باد شدید در بسیاری موارد باعث سقوط شاخه‌های آن‌ها شده و به خودروها خسارات شدیدی وارد می‌کند.

وی با اشاره به لزوم احتیاط بیشتر در روزهایی که بادهای شدید می‌وزد، افزود: افراد در روزهای طوفانی نباید از کنار ساختمان‌های نیمه کاره که احتمال سقوط اشیا و مصالح وجود دارد عبور کنند، همچنین باید از پارک کردن خودروها در نزدیک ساختمان‌های نیمه کاره خودداری شود.

کاوه آهنگران اضافه کرد: از قرار دادن شیشه‌های مربا یا ترشی یا هر وسیله قابل سقوط پشت پنجره‌ها و روی لبه بالکن یا پشت بام خودداری شود.

کد خبر 479184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.