طرح سوال از شهردار قزوین تقدیم هیئت رئیسه شورا شد

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر قزوین گفت: سوال از شهردار قزوین با چهار امضا تقدیم هیئت رئیسه شد.

سیده منیره قوامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تذکرات مکرر به شهردار قزوین اظهار کرد: بارها به شهردار در صحن شورا تذکر داده شده و سوالاتی را مطرح کرده‌ایم تا در چهارچوب قانون و حقوق عامه مردم اقدام شود اما شهردار به شورا پاسخگو نیست.

وی افزود: شهردار قزوین شاید با اتکا به پنج عضو شورا که وی را به عنوان شهردار انتخاب کردند، همواره نسبت به تذکرات بی تفاوت بوده و شاید در ماه‌های پایانی شورای پنجم احساس امنیت یا مصونیت می‌کند که هر دو مورد به عقیده بنده فکر باطلی است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قزوین تصریح کرد: در طرح سوال از شهردار قزوین شش سوال مطرح شده که یکی از سوالات، بحث انعقاد قراردادهایی بدون برگزاری مناقصه است. ٢٧٧ میلیارد تومان قرارداد به صورت ترک تشریفات بسته شده است در حالی که اختیار شهردار برای عقد قرارداد ترک تشریفات ٤٠٠ میلیون تومان است و بیش از این مقدار نیاز به تصویب در شورای اسلامی شهر دارد.

قوامی با اشاره به شرایط شرکت‌های طرف قرارداد ترک تشریفات در قانون گفت: برای عقد قرارداد ترک تشریفات باید شرکت انحصاری باشد مثلاً دارای ماشین آلات و یا تخصص کم نظیر داشته باشد که در خصوص این قراردادها باید شورا تصمیم می‌گرفت مثل پروژه مرمت و بهسازی جاده نسیم شمال که شرایط پروژه و شرکت طرف قرارداد برای شورا تبیین شد و مورد موافقت اعضا قرار گرفت اما در مورد این قراردادها قانون رعایت نشده است.

وی گفت: برای شنیدن پاسخ در این مورد و دغدغه‌های دیگر، موضوع طرح سوال از شهردار قزوین مطرح و در مورخ ۱۲ اسفندماه با امضای چهار عضو شورا تقدیم هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر قزوین شد.

کد خبر 479180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.