برگزاری رزمایش روز بدون حادثه در اصفهان/وجود ۱۰۹ محور پرحادثه در استان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: رزمایش یک روز بدون حادثه در اصفهان با حضور ۲۷ تیم از راهداری، نیروی انتظامی، هلال احمر و اورژانس در محورها و مقاطع پرترافیک و پرتصادف برگزار شد که برای برگزاری این مانور محورهای پرحادثه از قبل شناسایی شده بود.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص اجرای رزمایش یک روز بدون حادثه در اصفهان، اظهار کرد: این رزمایش با حضور ۲۷ تیم از راهداری، نیروی انتظامی، هلال احمر و اورژانس در محورها و مقاطع پرترافیک و پر تصادف برگزار شد و برای برگزاری این مانور محورهای پرحادثه از قبل شناسایی شده بود، برای این امر با ایجاد حوادث مختلف سطح توانایی نیروهای امدادی را ارزیابی کردیم، هر روز ما باید تا جای ممکن بدون حادثه باشد.

وی ادامه داد: اداره راهداری با استان‌های دیگر نیز هماهنگی‌های لازم را برای ورود خودروهای سنگین و سبک که وارد محدوده استان می‌شوند، انجام داده تا رعایت اصول ایمنی در ترددها را انجام دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به بارندگی در اکثر نقاط استان اصفهان، خاطرنشان کرد: افراد باید با اجرای اصول ایمنی و رعایت نکات راهنمایی و رانندگی از بروز حادثه پیشگیری کنند، بارندگی در مناطق غرب و جنوب استان را خواهیم داشت و امشب در مناطق سمیرم و فریدون‌شهر برف و باران می‌بارد و فردا بارش بیشتر در مناطق مرکزی خواهد بود.

کاهش ۱۴ درصد میزان تصادفات در محورهای استان اصفهان

شیشه فروش اضافه کرد: در ۱۱ ماه امسال تصادفات در محورهای استان اصفهان حدود ۱۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است، چرا که میزان سفرها کاهش یافته و رعایت قوانین نیز بیشتر شده، باید برای جاده ایمن، خودرو ایمن و راننده ایمن فرهنگ سازی شود تا تصادفات کاهش یابد.

وی با توضیح اینکه تولیدکنندگان خودروها نیز باید استانداردهای لازم برای ایمنی را رعایت کنند، افزود: اگر خودروها استاندارهای لازم را داشته باشند، هم از آلودگی هوا و هم از افزایش میزان ایمنی را به همراه خواهد داشت، همچنین بهسازی راه‌های استان اصفهان در یک هزار کیلومتر مسیر از جمله اقدام‌های ارزنده‌ای بوده که امسال انجام شده است و وزارت راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای که متولی جاده‌ها است و باید برای ایمن‌سازی جاده‌ها علائم لازم را نصب کند و نقاط حادثه‌خیز را شناسایی و رفع کند.

مقام پنجم کشوری را در راه‌های شریانی داریم

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: پلیس راه در جاده‌ها و پلیس راهور در شهر باید اقدامات لازم را برای ایجاد ایمنی انجام دهند و نصب دوربین‌های کنترل سرعت در جاده‌ها نیز بسیار حائز اهمیت است و فعالیت‌های لازم برای نصب این دوربین‌ها در استان انجام شده است، همچنین رانندگان نیز باید برای ایمنی خودروهای خود قبل از حرکت آموزش‌های عمومی را ببینند و شرایط آب و هوا را از سامانه ۱۳۴ و شرایط جاده‌ها را از ۱۴۱ بررسی کنند تا سفرهای ایمن داشته باشند.

شیشه فروش با بیان اینکه مقام پنجم کشوری را در راه‌های شریانی داریم، تصریح کرد: ۱۱ هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه در استان‌های اصفهان وجود دارد و این راه‌ها شامل ۴۱۲ کیلومتر آزادراه، ۲ هزار و ۲۴ کیلومتر بزرگراه و ۵ هزار و ۵۸ کیلومتر راه‌های روستایی است که ۱۶ درصد آزادراه‌های کشور سهم استان اصفهان است.

وی با اشاره به اینکه استان اصفهان مقام اول حمل بیشترین تناژ بار را دارد، اظهار کرد: این استان مقام دوم را در زمینه مسافر برون استانی دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: ۱۰۹ نقطه پرحادثه در زمینه تصادفات در محورهای مواصلاتی استان اصفهان شناسایی شده است و از این تعداد ۶۸ نقطه مصوب کشوری است و ۳۱ نقطه با اعتبار ۶ میلیارد تومان از طریق احداث زیرگذر، حذف دسترسی‌های غیرمجاز، ایمن‌سازی راه‌ها، روشنایی و خط‌کشی رفع نقص شده است.

کد خبر 479134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.