رحمانی فضلی: دریافت خدمات از شهرداری الکترونیکی شد

وزیر کشور با اشاره به بهره گیری از سامانه‌ها در شهرداری‌ها، گفت: بیشتر فعالیت در شهرداری ها مبتنی بر سامانه‌ها است و دریافت خدمات با حضور مستقیم مردم تغییر یافته است.

به گزارش ایمنا، عبدالرضا رحمانی فضلی روز پنجشنبه در آئین بهره برداری از طرح‌های شهری که ویدئوکنفرانسی با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: ۲۷ آذر ماه امسال پروژه‌های شهری به ارزش ۸ هزار میلیارد تومان بهره برداری شد.

وی افزود: در آن روز وعده دادیم که پروژه‌ای به ارزش ۲۵ هزار میلیارد تومان را افتتاح خواهیم کرد و امروز بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه به بهره برداری رسید. بودجه شهرداری‌ها در سال ۱۳۹۹ بیش از ۹۶ هزار میلیارد تومان بوده و این میزان بودجه حجم کار عمرانی و توسعه شهری در کشور را نشان می‌دهد.

وزیر کشور با اشاره به بهره برداری از ۳۰ هزار طرح با ارزش ۱۰ هزار میلیارد تومان در ایام دهه فجر، گفت: بی تردید توجه به محیط زیست و هوای پاک در این دولت مدنظر و در نتیجه ۳۸ درصد پروژه‌ها مربوط به این حوزه بوده است.

به گفته رحمانی فضلی، سرانه منابع طبیعی از ۱۲ مترمربع به ۱۵ مترمربع رسیده و امروز ۲۶۹ پروژه به فضای سبز و بوستان‌ها اختصاص یافت. همچنین در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ پروژه‌ای با ارزش ۱۵ هزار میلیارد تومان با دستور جناب عالی به بهر برداری می‌رسد.

وی با بیان تصمیمات خوب گرفته شده در حوزه پسماند گفت: ساماندهی پسماند شهری با سرعت خوبی پیش می‌رود. با مشارکت شهرداری، دولت و مردم قانونی در این زمینه در مجلس گذراندیم. در بحث توزیع و توازن خدمات شهری همه اعتبارات با شاخص‌ها بر اساس توازن و تعادل است یعنی هم عقب افتادگی و هم قوت شهرها دیده می‌شود.

وزیر کشور یکی دیگر از اقدامات مطلوب شهرداری‌ها را بهره‌گیری از سامانه‌ها عنوان کرد و گفت: به همین منظور اکثر فعالیت‌ها در شهرداری مبتنی بر سامانه‌ها است و تا جایی که توانستیم حضور مردم را به صورت مستقیم در دریافت خدمات از شهرداری به روش‌های الکترونیکی تغییر دادیم. اگر مراجعاتی است طبق عادت است.

رحمانی فضلی با اشاره به لایحه دهیاری‌ها گفت: لایحه خوبی در این زمینه تنظیم کردیم. ۳۷ هزار دهیار از لایحه قوی برخوردار نبودند؛ تعیین تکلیف دهیارها در بکارگیری و نحوه ارتباط با شغلشان که سال ۹۶ به آنان قول دادیم و همچنین بحث درآمدزایی و مدیریت واحد یکپارچه در عرصه روستایی در این لایحه مدنظر قرار گرفت. در تغییر کاربری‌ها درآمدزایی برای دهیاری‌ها با تعیین سیاست‌ها و نظارت دقیق وزارت کشور برای تعیین اخذ عوارض انجام شد.

وی اضافه کرد: علاوه بر ۶ پروژه شاخص مدیریت شهری که امروز به بهره برداری می‌رسد، ۹۹۸ پروژه با ارزش ۹ هزار و۹۸۷ میلیارد تومان، ۳۷۹ پروژه در حوزه‌های محیط زیست و هوای پاک، ۳۲۱ پروژه در حوزه زیرساخت، ۱۱۰ پروژه در حوزه مدیریت بحران، ۹۵ پروژه در حوزه تأسیسات، ۱۸ پروژه در حوزه اطلاعات و شهر هوشمند و ۸۳ پروژه در حوزه فرهنگی با فرمان رئیس جمهور بهره برداری می‌شود.

منبع: ایرنا
کد خبر 479108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.