میدان بزرگ میوه و تره‌بار شهرداری بندرعباس رسماً افتتاح شد

میدان بزرگ میوه و تره‌بار شهرداری بندرعباس با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیار تومان در آئینی با دستور ویدئو کنفرانس رئیس جمهور رسماً افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا عباس امینی زاده، شهردار بندرعباس امروز (پنجشنبه) در این آئین خطاب به رئیس جمهور اظهار کرد: با توجه به تأکیدات مکرر مبنی بر نگاه ویژه به صنعت گردشگری، تفریحی و توریستی، شهرداری و شورای اسلامی شهر بندر عباس بر همین اساس در مسیر توسعه پیشرفت اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی گام برداشته است.

وی تصریح کرد: در بخش اقتصادی و اشتغال مرتبط با دریا و پیشینه مردم، احداث بزرگترین و مجهزترین بازار عرضه ماهی و میگو کشور که یکی از بزرگترین پروژه‌های ملی محسوب می‌شود، در دوران ریاست جمهوری شما به بهره برداری رسیده است.

شهردار بندرعباس در ادامه نیز با تاکید بر اینکه توسعه زیرساخت‌ها در شهر فقط معطوف به دریا نبوده و در حوزه‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و ورزشی نیز دستاوردهای قابل توجهی وجود دارد، افزود: عضویت بندرعباس در شبکه جهانی شهرهای خلاق یونسکو، توسعه و احداث فرهنگسراها و پلاتوهای نمایش راه‌اندازی شده و علاوه بر آن، پژوهشکده اسناد تاریخی بندرعباس، احداث و بهسازی مجموعه‌ها و زمین‌های ورزشی باغ گل‌ها و باغ پرندگان از دیگر پروژه‌های اجرا شده طی سال‌های اخیر است.

امینی‌زاده با بیان اینکه در کنار توسعه ساحل، در حوزه گردشگری، تفریحی و ورزشی در شمال شهر بندرعباس نیز مجموعه گردشگری کوهستان پارک پنجه علی احداث شده است، خاطرنشان کرد: این مجموعه شامل زمین‌های ورزشی، مسیر پیاده‌روی و دوچرخه سواری، میدان بزرگ تعزیه، زیپ لاین، پل متحرک، دریاچه مصنوعی و استراحت گاهاً و جاذبه‌ها بکر طبیعی جنوب بوده که مورد توجه شهروندان قرار گرفته است‌.

وی تصریح کرد: پروژه‌های عمرانی و حوزه حمل نقل شهر بندرعباس در هفت سال گذشته رشدی چشمگیر داشته که از جمله آن احداث ۱۰ تقاطع غیر همسطح، مناسب سازی پیاده‌روها، توجه به توسعه بافت فرسوده شهری، توسعه نوار ساحلی شرقی، احداث مجتمع بنکداران و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی به مردم شهر بندر عباس هدیه شده است.

شهردار بندرعباس با بیان اینکه شهرداری بندرعباس با اهداف ملی و جهانی با اتحاد، همدلی و انسجام و تعامل پروژه‌هایی ماندگار را به سامان رسانده است، اظهار کرد: احداث میدان میوه و تره بار نسبت به گذشته ظرفیتی ۱۰ برابری را در محیطی بهداشتی و مجهز به امکانات کافی که شامل سردخانه، غرفه‌های استاندارد، باسکول، پارکینگ، خوابگاه رانندگان، بانک، دفاتر حمل و نقل با مساحت ۲۴ هکتار هزینه‌ای بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان احداث کرده است.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: برای مجموعه شهرداری مایه افتخار است که بندرعباس را برای همه شهروندان بسازیم.

شهردار بندرعباس عنوان کرد: حدود هفت سال افتخار دارم که در شهر بندرعباس خدمتگزار مردم باشم و به لطف خداوند و همراهی مردم برنامه‌های زیر ساختی و مدیریتی و پروژه‌ها و اقدامات اداری و اجتماعی در این شهر رقم خورده که بی سابقه بوده است.

وی افزود: تمام این مهم به دلیل برنامه ریزی اساسی و مدیریت در هزینه‌ها و تلاش شبانه روزی مدیران شهری بوده است.

به گزارش ایمنا؛ میدان بزرگ میوه و تره‌بار شهرداری بندرعباس در زمینی به مساحت ۲۴ هکتار، دارای ۹۲ غرفه عمده‌فروشی هرکدام به متراژ ۳۱۰ متر مربع و ۱۵ غرفه خرده‌فروشی هر کدام به مساحت ۶۶ متر مربع به بهره‌برداری رسیده است.

این مجموعه دارای ۲۰۰۰ متر مربع پارکینگ مسقف و بخش‌های دیگر شامل بانک، کافی شاپ، پاسگاه انتظامی، کارتن فروشی، رستوران، فست فود، قهوه خانه، کارواش، آتش‌نشانی، نمازخانه، استراحتگاه رانندگان، ساختمان اداری و… است.

کد خبر 479088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.