ایجاد عرصه ۵۳ هکتاری فضای سبز برای مقابله با آلاینده ها

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان گفت: بر اساس آمار محققان ۲۲ درصد آلایندگی شهر اصفهان از سمت غرب وارد این شهر می‌شود و به همین جهت به مناسبت روز درختکاری در غربی‌ترین نقطه شهر اصفهان عرصه ۵۳ هکتاری فضای سبز ایجاد خواهد شد.

کاووس حقانی امروز _پنجشنبه ۱۴ اسفندماه ۹۹ _ در حاشیه آئین کاشت نهال به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی و آغاز عملیات اجرایی پارک جنگلی پرتو اظهار کرد: خوشبختانه امروز مراسم نکوداشت روز درختکاری امروز در محدوده شهرک پرتو و منطقه کوهستانی بختیار دشت با هماهنگی بین شهرداری اصفهان و سازمان منابع طبیعی انجام شد.

وی با بیان اینکه ۵۳ هکتار از اراضی منابع طبیعی برای انجام درختکاری در اختیار شهرداری قرار گرفته تا در مجموع ۵۰ هزار اصله درخت و درختچه در پارک جنگلی پرتو کاشته شود، تصریح کرد: محل اعتبار مورد نیاز این اقدام از صندوق ذخیره و توسعه فضای سبز اصفهان حدود ۱۰ میلیارد تومان خواهد بود تا کاشت درختان و شبکه آبیاری انجام شود.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان ادامه داد: برای ذخیره‌سازی پسابی که از شاهین شهر می‌آید، جمعاً پنج هزار مترمکعب در سه نقطه منبع آب با اعتباری حدود یک و نیم میلیارد تومان احداث و شبکه انتقال آب آن در قالب کلکتور به طول ۴.۳ کیلومتر با هزینه‌ای بالغ بر چهار میلیارد تومان ایجاد شده است.

وی با ابراز خرسندی از اینکه امروز مراسم روز درختکاری و کاشت درختان در مکانی انجام شد که نقش ریه‌های تنفسی شهر اصفهان را ایفا می‌کند، گفت: این اقدام در کنار پروژه‌های بزرگ عمرانی، فرهنگی و خدماتی که در برنامه هر یکشنبه، یک افتتاح با حضور شهردار اصفهان افتتاح می‌شود، نقش بسزایی در بهبود محیط زیست شهر دارد.

حقانی اظهار کرد: بر اساس آمار محققان ۲۲ درصد آلایندگی شهر اصفهان از سمت غرب وارد این شهر می‌شود از این رو امروز در غربی‌ترین نقطه شهر اصفهان عرصه ۵۳ هکتاری فضای سبز را احداث خواهیم کرد.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد فضای سبز، تصریح کرد: یک هکتار درختکاری می‌تواند در یک سال چهار تن گردوغبار را به خود جذب کند.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان ادامه داد: یک هکتار درختکاری در ۱۲ ساعت می‌تواند ۹۰۰ کیلوگرم دی اکسید کربن را به خود جذب و همزمان ۶۰۰ کیلوگرم اکسیژن تولید کند.

کد خبر 479064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.