خودروهای دارای برگ معاینه فنی هم کنترل می‌شوند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: رانندگان در همه حال باید مراقب سلامت خودروی خود باشند و تنها داشتن برگه معاینه فنی کفایت نمی‌کند بلکه پلیس، خودروهای دارای معاینه فنی را هم کنترل می‌کند.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدرضا محمدی، اظهار کرد: رانندگی در هوای مه آلود و هنگام بارش نزولات جوی تابع شرایط خود و نیازمند مهارت‌های خاص از سوی رانندگان است.

وی افزود: با توجه به لغزندگی سطح معابر بزرگراهی و درون شهری استان در زمان بارش نزولات جوی رانندگان باید ضمن رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی با سرعت مطمئنه حرکت کنند، فاصله طولی با خودروی جلویی خود را حفظ کرده، حین رانندگی به جلو توجه کامل داشته باشند و از سبقت غیرمجاز و تغییر ناگهانی مسیر جدا خودداری کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان تصریح کرد: رانندگان باید در هوای مه آلود با توجه به دید نامناسب نسبت به روشن کردن فلاشر، چراغ‌های مه شکن و نور پایین اقدام کنند. ضمناً از خطوط و جداول رنگ آمیزی شده به عنوان ابزار کمکی جهت مسیریابی استفاده کرده و همچنین در صورت مه غلیظ حتماً در منتهی‌الیه سمت راست و جایی که ایمن است توقف نموده تا شرایط بهتر شود.

محمدی با تاکید بر اینکه رانندگان قبل از اینکه بخواهند سفر درون شهری داشته باشند باید حتماً از ایمن بودن و سلامت خودروی خود مطمئن شوند، گفت: صرف داشتن معاینه فنی کفایت نمی‌کند، زیرا پلیس خودروهای دارای معاینه فنی را نیز کنترل می‌کند.

کد خبر 479048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.