افزایش ۴۰ درصدی استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: در شش ماهه نخست سال آینده شهرداری اصفهان میزان مصرف پساب در فضای سبز را به ۳۵ تا ۴۰ درصد می‌رسانیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین امیری امروز _پنجشنبه ۱۴ اسفند ماه _ در آئین کاشت نهال به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی و آغاز عملیات اجرایی پارک جنگلی پرتو اظهار کرد: با توجه به وضعیت آلایندگی‌ها در شهر علاوه بر حفظ سرانه فضای سبز، توسعه آن نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به استقرار صنایع به ویژه پتروشیمی در این منطقه (منطقه دو شهرداری) با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان، ۵۳ هکتار عرضه برای درختکاری در اجرای قانون هوای پاک جهت اجرای پارک جنگلی پرتو در اختیار شهرداری قرار گرفته است که علاوه بر این پیش بینی شده ۱۲۰ هکتار دیگر در فاز بعدی برای درختکاری از سوی منابع طبیعی در اختیار شهرداری قرار گیرد.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان تأکید کرد: با درایت و تدبیر شهردار و اعضا شورای اسلامی شهر، این دوره مدیریت شهری یکی از دوران‌های درخشان مدیریت شهری در زمینه تأمین منابع آبی بوده است.

وی با بیان اینکه در راستای کاهش مصرف آب و توزیع آن در شهر برنامه ریزی خوبی انجام شده است، خاطر نشان کرد: علاوه بر این اقدامات تغییر الگوی کشت و استفاده از آب‌های خاکستری مورد توجه قرار گرفته است.

امیری اظهار کرد: در سه سال اخیر ۷۰ کیلومتر خط انتقال آب در شهر اصفهان ایجاد و بیش از ۲۸ هزار مترمکعب مخزن احداث شده است و ۱۵ کیلومتر خط انتقال نیز تا سه ماه آینده تکمیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان در سه سال اخیر سالانه بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های تأمین منابع آبی مورد نیاز فضای سبز از طریق پساب، هزینه کرده است، افزود: با انجام این اقدامات مصرف آب‌های زیرزمینی کاهش چشمگیری پیدا کرده به طوری که سال گذشته ۱۵ درصد از آب‌های زیرزمینی استفاده نکردیم.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان ادامه داد: در شش ماهه نخست سال آینده میزان مصرف پساب در فضای سبز را به ۳۵ تا ۴۰ درصد خواهیم رساند تا صرفه جویی اساسی در کاهش مصرف منابع آب‌های زیرزمینی داشته باشیم چرا که در حال حاضر حدود ۴۰ درصد آب‌های چاه خشک شده است.

وی با بیان اینکه پروژه تأمین منابع آب از محل پساب‌ها و آب‌های خاکستری از پروژه‌های اساسی شهرداری به شمار می‌آید، گفت: خوشبختانه در سه سال اخیر دو تصفیه خانه در شهر بهره برداری شده، دو تصفیه خانه در حال احداث است و دو تصفیه خانه دیگر نیز با مشارکت بخش خصوصی احداث خواهد شد.

امیری با اشاره به روز درختکاری گفت: امسال در هفته درختکاری بیش از ۵۰ هزار اصله نهال بین مردم توزیع می‌شود.

کد خبر 479046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.