کاشت ۲۵۰ هزار نهال در پروژه‌های جنگل‌کاری و بیابان‌زدایی اصفهان

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان اصفهان گفت: توسعه زراعت چوب با پساب یکی از اقدامات در دستور کار اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان است و خوشبختانه توانستیم ۴۰۰ هکتار زمین زراعت چوب را در بخش خصوصی ایجاد کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد علی کاظمی امروز _پنجشنبه ۱۴ اسفند ماه ۹۹ _ در آئین کاشت نهال به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی و آغاز عملیات اجرایی پارک جنگلی پرتو تبریک هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، اظهار کرد: امسال شعار هفته منابع طبیعی “همه باهم جهاد برای حفاظت از منابع طبیعی” است، در این راستا برای توسعه فضای سبز که از اهداف اصلی ما است سعی داریم ۶۰۰ هزار نهال را به صورت رایگان آماده و در بین شهروندان توزیع کنیم.

وی افزود: توزیع این نهال‌ها از این هفته آغاز شده است و تا پایان اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان اصفهان تصریح کرد: گونه‌های مثمر برای جلوگیری از ریزگردها در بخش بیابان‌زایی با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی استان در شش شهرستان بیابانی کاشته شد.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ هزار نهال غیر مثمر نیز در شهرستان‌های بیابانی استان کاشته شده است، ادامه داد: این نهال‌ها بین مردم متقاضی و نهادها در راستای توسعه فضای سبز تقسیم خواهد شد بر این اساس ۲۵۰ هکتار توسعه فضای سبز را در صنایع و نهادها خواهیم داشت و در واگذاری‌هایی که در بخش صنعت وجود دارد آنها موظف هستند ۱۰ تا ۲۵ درصد فضای سبز را توسعه دهند.

کاظمی خاطرنشان کرد: ۲۵۰ هزار نهال در پروژه‌های جنگل‌کاری و بیابان‌زدایی کاشته شده که می‌تواند ۴۰۰ هکتار زراعت چوب را به همراه داشته باشد، این اتفاق که توسط بخش خصوصی صورت می‌گیرد تا مانع قطع درختان باشیم، زراعت چوب در اختیار بخش خصوصی است که ما می‌توانیم در سطح ملی آمادگی واگذاری را داشته باشیم.

وی تاکید کرد: توسعه زراعت چوب با پساب یکی از اقدامات در دستور کار اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان قرار گرفته و خوشبختانه توانسته‌ایم ۴۰۰ هکتار زمین زراعت چوب را در بخش خصوصی ایجاد کنیم.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان اصفهان با بیان اینکه این اداره کل ۵۵۰ هکتار جنگل کاری انجام داده است، گفت: همچنین چهار هزار و ۵۰۰ مترمربع جنگل کاری بذری در قالب پروژه‌های جنگل کاری انجام شده است که سعی داریم با این اقدامات سرانه فضای سبز را افزایش دهیم زیرا در حال حاضر سرانه فضای سبز شهر پایین است؛ البته علاوه بر اصفهان باید در شهرستان‌ها، روستا و صنایع نیز بتوانیم توسعه فضای سبز را داشته باشیم.

وی با اشاره به پارک جنگلی ۵۳ هکتاری پرتو، خاطر نشان کرد: زمین این عرصه بر اساس قانون ماده ۳ به شهرداری واگذار شده که اکنون شاهد اجرای فاز نخست آن هستیم؛ البته سطح پارک بیش از این نیازمند توسعه است که امیدوارم با کمک سازمان مسکن و راه و شهرسازی این مشکلات را حل کنیم.

کد خبر 479042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.