آمار بالای فوتی‌های کرونا در چاق‌ترین کشورهای جهان

فدراسیون جهانی چاقی اعلام کرد: در صورت بالا نبودن میزان چاقی امکان جلوگیری از مرگ صدها هزار بیمار مبتلا به کووید-۱۹وجود داشت.

به گزارش ایمنا، بررسی‌ها نشان می‌دهد ۹ مورد از ۱۰ مورد فوت ناشی از بیماری کووید -۱۹ در کشورهایی با میزان بالای چاقی بوده است.

طبق اعلام فدراسیون جهانی چاقی، نرخ مرگ و میر ناشی از کووید -۱۹ در کشورهایی که ۵۰ درصد جمعیت یا بیشتر به اضافه وزن دچار هستند ۱۰ برابر بالاتر است.

در این گزارش نرخ چاقی و میزان فوتی‌های کروناویروس در کشورها مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد حدود ۹۰ درصد از مرگ و میرهای ناشی از این بیماری در کشورهایی با نرخ بالای چاقی اتفاق می‌افتد.

محققان از ماه‌ها قبل به این موضوع پی برده‌اند که افراد چاق بیشتر در معرض ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ یا مرگ و میر ناشی از آن قرار دارند. انگلیس از جمله کشورهایی است که رتبه سوم بالاترین آمار فوتی‌ها را به خود اختصاص داده و در رتبه چهارم از نظر چاقی قرار دارد.

در گزارش فدراسیون جهانی چاقی آمده است که ۲.۲ میلیون مورد فوت از ۲.۵ میلیون مرگ و میر جهانی در کشورهایی با سطح چاقی بالا بوده و در آن دسته از کشورهایی که سطح چاقی کمتری دارند میزان مرگ و میر بالا نیست.

منبع: ایسنا

کد خبر 479034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.